Tuesday, July 8, 2014

PENGEMIS CAPEK PUN LEPAS, APATAH LAGI 'TENTERA KOMANDO'

Sejak kebelakangan ini hangat diperkatakan soal pengemis dan gelandangan. Hari ini di Malaysia sudah nak kiamat kerana dunia Malaysia sudah terbalik. Kalau makan duit rakyat, kamu tidak bersalah tetapi kalau kamu tolong orang susah, kamu beri sedekah, kamu boleh dihukum. Inilah kehebatan negara Islam bernama Malaysia.

Unit Amal tidak mahu mengupas isu gelandangan dan pengemis ini dari sudut yang biasa diperkatakan. 

Unit Amal mahu respon kepada kenyataan menteri bahawa antara sebab kerajaan mengambil tindakan ke atas gelandangan di Kuala Lumpur adalah kerana kebanyakkannya adalah warga asing. 

Warga asing ini pula pastilah majoritinya pendatang asing tanpa izin. Jika mereka ini adalah kategori Pendatang Asing Tanpa Izin pastilah mereka masuk ke Malaysia melalui jalan - jalan tikus dan masuk secara haram. Kebanyakkan mereka terdiri daripada warga Indonesia dan pelarian Rohingya dari Myanmar. Itu fakta yang diberi oleh pejabat kementerian.

Kalaulah wanita ini boleh dibawa masuk oleh sindiket pemerdagangan manusia, apakah dadah dan senjata api tidak boleh diseludup masuk?
Jika anak kurang upaya ini boleh menembusi sempadan negara dengan begitu mudah, apakah tentera perisik tidak mampu menyelinap masuk ke Malaysia?
Mari kita menggunakan sedikit akal kurniaan Allah swt untuk merenung kembali apakah natijah sebenar yang boleh menggambarkan keselamatan negara kita.

Jika pengemis dan gelandangan ini yang cacat, kurus kering, tiada pendidikan serta serba kekurangan ini boleh menembusi sempadan Malaysia, dapatkah kita membayangkan berapa ramai penjenayah antarabangsa di Malaysia, dapatkah kita menghitung berapa ramai tentera - tentera asing yang sudah pun berada dalam negara kita Malaysia.

Sempadan negara seolah - olah begitu mudah ditembusi sama ada di daratan mahupun lautan serta udara. Apakah Kementerian Pertahanan dan Kementerian Dalam Negeri yang kedua - dua menterinya adalah Naib Presiden UMNO tidak mengetahui hal ini?

Ternyata menteri UMNO hari ini tidak lagi berminat untuk memaju dan melindungi negara kita dari ancaman luar dan dalam negara. Mereka lebih berminat untuk 'membunuh' karekter Anwar Ibrahim. Mereka lebih berminat mengaut keuntungan negara dan memenuhkan kocek simpanan kroni dan ahli keluarga mereka.

Najib Razak, Zahid Hamidi dan Hishamuddin Hussien mesti bertanggungjawab dan meletakkan jawatan segera.

Unit amal menyeru kepada seluruh umat Malaysia untuk sama - sama menyingkirkan keldai - keldai UMNO ini pada bila - bila masa kita berpeluang.
    

No comments:

Post a Comment