Wednesday, April 16, 2014

AL FATIHAH : PERGINYA SEORANG SYUHADAH

Unit Amal PAS Pusat mengucapkan Takziah kepada keluarga Yang Berhormat Karpal Singh Ram Singh di atas pemergian mendiang malam tadi dalam satu kemalangan ngeri di KM 306.1 Lebuh raya Utara - Selatan arah Utara berhampiran Gua Tempurung, Perak.

Unit Amal menyeru seluruh umat Islam menyedekahkan al Fatihah ke atas mendiang YB Karpal Singh. semoga rohnya ditempatkan di kalangan para syuhadah.

Suka Unit Amal tekankan di sini, adalah tidak menjadi kesalahan kita menyedekahkan Al Fatihah ke atas orang Bukan Islam yang meninggal dunia. Ini kerana Islam adalah agama untuk seluruh umat, Islam adalah agama yang adil, Islam adalah agama yang menganjurkan syak wasangka yang baik walaupun terhadap musuh kita. Al Fatihah adalah satu bentuk sedekah kita terhadap sesiapa jua.


Malah dalam bual-bual subuh tadi ada seorang sahabat menyatakan mendiang YB Karpal Singh boleh di anggap sebagai seorang syuhadah kerana perjalanannya adalah untuk menjalankan tugas menegakkan keadilan dan menghancurkan kezaliman undang - undang yang menekan rakyat marhaen. Ini jelas, perjuangan & pengorbanan yang di tuntut keatas setiap umat di muka bumi ini. TIADA dakwa-dakwi perjuangan mendiang adalah ke jalan kebenaran.

Semoga YB Karpal Singh di saat-saat akhir nafasnya sempat mengucapkan kalimah Syahadah...maka syurga lah tempat yang sebaik-baiknya keatas mendiang.