Tuesday, July 8, 2014

13 MEI : API PERKAUMAN UMNO YANG TAKKAN PERNAH PADAM

Pernah anda bertanya kenapa hari ini berlaku ketegangan antara kaum?

Kalau itu soalan anda, Unit Amal boleh jawabkan. Ini kerana kerajaan yang memerintah yang mempunyai kuasa ke atas segala macam badan dan pasukan keselamatan GAGAL menjalankan tugasnya. Pemimpin kerajaan hari ini lebih rela mencari pemberi sedekah dan menangkap gelandangan daif dan pengemis daripada mengarahkan pasukan keselamatan mengawasi keselamatan dalam negara dan hubungan antara kaum di Malaysia.

Tahukah anda bahawa '13 Mei' adalah 'puaka jadian' yang digunakan untuk menakut - nakutkan rakyat hari ini. Tujuannya tidak lain dan tidak bukan adalah untuk  mengekalkan kuasa tampuk pemerintahan UMNO/BN.

13 Mei adalah api yang tidak akan dipadamkan oleh UMNO malah akan digunakan sebagai senjata ampuh UMNO untuk meneruskan legasi kepimpinan anak - beranak mereka.

13 Mei dijadikan alat mengalih perhatian rakyat dari masalah kenaikan harga barang dan kelemahan pengurusan harta negara. 13 Mei akan menyebabkan rakyat terlupa tentang ketirisan dan skandal rasuah dalam kepimpinan kerajaan.

13 Mei dijadikan alat pembakar kebencian kepada satu kaum seterusnya digunakan sebagai penuding jari mencari kesalahan pihak lain.

13 Mei akan dijadikan wayang untuk mempertontonkan kepada rakyat bahawa ada seorang Cina bernama 'Lim Kit Siang' sedang memaki hamun Melayu.

13 Mei telah dijadikan sebagai bahan sejarah dalam negara bahawa parti kepala kerbau dan parti roket adalah dalang kepada tercetusnya pertumpahan darah antara kaum di Malaysia.

13 Mei terus - terusan akan dijadikan alat untuk membuktikan bahawa sebuah negara kecil bernama 'Singapura' merupakan master mind dan penyokong kuat parti roket untuk merampas Tanah Melayu dari tuannya.

13 Mei akan terus dikekalkan sebagai sebahagian rujukan subjek Sejarah di sekolah dan universiti bahawa parti itu ini, kaum itu ini adalah penyebab utama kepada 13 Mei, maka berserulah pemimpin UMNO bahawa parti itu tidak boleh diberi kepercayaan lagi.

13 Mei akhirnya akan terus menjadi bahan propaganda untuk menceritakan lahirnya hero - hero Melayu dari parti bernama UMNO menyelamatkan keadaan pada waktu ini. Hero ini harus terus dipuja sebagai adiwira yang membawa Malaysia ke mercu hari ini.

Inilah peri pentingnya 'puaka jadian' 13 Mei kepada tuannya agar ia dapat terus menakutkan rakyat jelata sekaligus membenarkan mereka terus berkuasa menghisap dan mencekik darah rakyat.

No comments:

Post a Comment