Thursday, October 23, 2014

USTAZ AZHAR IDRUS : SIAPA PUNYA ANGKARA??

Video panas dengan adegan panas antara seorang lelaki mirip pendakwah bebas Ustaz Azhar Idrus dengan seorang wanita dalam bilik hotel menjadi bahan panas sehari dua ini.

Unit Amal secara peribadi mendesak pihak berkuasa menjalankan siasatan terperinci terhadap pelaku yang berjaya menghuru - harakan negara. Unit Amal melihat perbuatan menyebar video lucah yang melibatkan beberapa individu terkemuka semakin menjadi-jadi.

Sebelum Ustaz Azhar Idrus, media sosial panas dengan gambar adegan peluk cium wanita mirip Dyana Sofya & lelaki mirip Zairil Khir Johari. Pasangan ini telah menafikan bahawa itu adalah mereka dan berjanji akan mengambil tindakan tegas terhadap individu bertanggungjawab.

Seperti musim durian, selepas Dyana & Zairil, tiba pula giliran UAI. Selepas ini siapa? Tuan Guru Haji Hadi atau Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat?

Unit amal tidak mahu berprasangka buruk terhadap sesiapa, tetapi character assasination seperti ini sebenarnya sudah tidak laku dan masyarakat telah jelak dan meluat dengan pendekatan politik seperti ini. 

Kepada musuh - musuh politik atau musuh peribadi kepada mangsa - mangsa ini, Unit Amal menyeru agar memikirkan kaedah yang lebih matang dan cara yang lebih profesional dalam mendepani musuh anda. Bertempur cara anak jantan bukan cara dayus dan pondan seperti ini.

Sekalipun ia benar pelaku dalam video atau gambar yang tersebar, janganlah kita menangguk di air keruh membuka aib dan pekung orang. Kelak Allah swt akan membuka aib kita pula, kalau bukan disini, disana adalah pasti.

Unit amal juga mendesak untuk pihak berkuasa menggunakan seluruh pasukannya dan seluruh bentuk undang - undang untuk mencari orang yang bertanggungjawab. Di sini lah AKTA HASUTAN patut digunakan kerana tindakan ini telah menghasut rakyat untuk menerima pelakuan buruk individu yang terbabit. Hasutan seperti inilah yang patut menjadi tumpuan pasukan keselamatan negara kerana ancaman ini akan menjadi virus tanpa vaksin jika tidak dicegah di peringkat awal.

Hasutan ini bukan sahaja membunuh hati yang dituduh tetapi juga membunuh hati anak-anak kecil yang baru mahu mengenal dunia. Hasutan seperti adalah jarum halus menyerang mencucuk pecah nilai - nilai murni masyarakat dalam negara ini. 
   

No comments:

Post a Comment