Thursday, July 17, 2014

PAS PATUT HANTAR SUKARELAWAN KE GAZA

Dalam barakah Ramadhan ini, Unit Amal merasakan PAS Pusat harus berani mengambil ijtihad untuk membantu mangsa dan saudara Islam kita di Palestine.

PAS sudah melancarkan tabung jihad untuk membantu kewangan di Palestine, tetapi apa yang lebih penting sekarang adalah bantuan kemanusiaan dari segi tenaga dan kepakaran khususnya dalam bidang perubatan.

Ramai ahli PAS adalah di kalangan doktor dan pakar perubatan lain dan amat menantikan peluang ke Palestine bagi membantu saudara Islam di sana. Palestine memerlukan ramai sukarelawan untuk membantu mangsa serangan tanpa henti rejim Zionis setiap hari.

Mampukah kita tersenyum dan bergembira di Aidil Fitri ini? sedangkan anak - anak kecil di Palestine ini menanggung kesakitan dan kesengsaraan yang amat sangat. Mampukah kita membuat Jamuan Rumah Terbuka sedangkan anak - anak ini menahan dahaga dan kelaparan. 

Di anggarkan lebih kurang 20,000 mangsa serangan Zionis ini terlantar tanpa bantuan perubatan dan juga rawatan yang sepatutnya. Lebih menyayat hati ramai kalangannya adalah wanita dan kanak - kanak. 

Statistik juga menunjukkan 'Persidangan' dan juga 'Forum' bagi mengutuk serangan rejim Israel ke atas Palestine tidak pernah mendatangkan hasil. Israel dan Zionis tidak pernah takut terhadap tekanan antarabangsa terhadapnya. Israel beranggapan bahawa mereka adalah kaum yang paling berkuasa atas muka bumi ini.

Ramadhan ini telah membuka ruang seluas - luasnya untuk kita ahli Pas berjuang dan berjihad bagi membantu Palestine. 

Ayuh PAS Pusat, Doa kita belum cukup mustajab untuk membantu Palestine, Palestine mahukan kita di sana, mungkin juga Allah swt memerintahkan kita membantu Palestine dengan tangan kita sendiri.

Tahukah pimpinan PAS Pusat bahawa kami ahli PAS di seluruh pelosok negara begitu menantikan peluang membantu anak - anak di Palestine. Kami Pemuda PAS khususnya bersedia mempertaruhkan nyawa kami demi membantu Palestine. Kami hanya menanti 'signal' pimpinan Pusat untuk turun ke Palestine.

PAS seharusnya malu terhadap NGO seperti AMAN PALESTIN yang lebih berani mengambil tindakan demi kesejateraan Palestine.

Kami Pemuda PAS dididik untuk berjuang malah kami juga dididik untuk mempertaruhkan nyawa demi Islam, maka Palestine ini sepatutnya menjadi peluang kita untuk berjihad ke jalan Allah swt. Kami rela gugur di bumi Palestine dan syahid itulah yang kami impikan selama ini.

Semoga pandangan sisi kecil ini mendapat perhatian pimpinan besar PAS. Satu janji kami, kami rela memepertaruhkan nyawa demi perjuangan Islam.

Sebagai saudara Islam kepada rakyat Palestine, kami tidak mampu hanya menitiskan airmata dan berdoa memohon ehsan Allah swt menyelamatkan Palestine. Sebagai saudara Islam Palestine kami lebih takutkan soalan Allah swt di akhirat nanti yang bertanyakan apakah yang telah kita lakukan untuk Palestine.

No comments:

Post a Comment