Sunday, June 29, 2014

SELANGOR : SIAPAKAH WANITA PERTAMA AKAN MENJADI MENTERI BESAR?

Desas - desus Tan Sri Khalid Ibrahim akan diarahkan meletak jawatan sebagai Menteri Besar kini sedang bertiup kencang di Selangor.

Beberapa mesyuarat Pakatan Rakyat turut membincangkan perkara ini untuk mencari solusi terbaik bukan sahaja kepada Pakatan Rakyat tetapi juga kepada rakyat seluruh Selangor.

Antara intipati cadangan keputusan yang bakal diambil adalah melantik Menteri Besar dikalangan Adun PAS. Oleh yang demikian terdapat pelbagai spekulasi kononnya Tan Sri Khalid yang melawat Presiden PAS baru - baru ini akan menyertai PAS bagi mengekalkan jawatannya sebagai Menteri Besar.

Ada juga khabar angin menyatakan, antara hasil lawatan Perdana Menteri, Najib Razak keatas Tuan Guru Hj Hadi baru - baru ini di IJN adalah untuk menyatakan sokongan Adun UMNO terhadap calon Menteri Besar dari PAS. Hal ini kerana mungkin akan berlaku undi tidak percaya dikalangan Adun PKR mahu pun DAP terhadap Menteri Besar yang baru nanti.

Apapun spekulasi serta khabar angin, PAS sentiasa mengambil jalan terbaik dan akan sentiasa mengutamakan tahaluf siyasi dalam Pakatan Rakyat. Andainya PAS di tikam dari belakang, barulah PAS akan menimbangkan kerjasama dengan UMNO.

PAS sentiasa bersedia untuk mentadbir dan menjalankan amanah sebagai pemimpin. Sebagai langkah terkehadapan, dimaklumkan kepimpinan tertinggi PAS sudah menyenarai pendek calon Menteri Besar untuk perkenan Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor. 

Walau pun senarai ini masih lagi rahsia dan amat sulit, tapi ada petanda antara 3 nama tersebut terdapat seorang calon wanita. Apakah Adun wanita PAS Selangor akan mencipta rekod sebagai Menteri Besar wanita yang pertama? Kita nantikan episod yang penuh debaran ini berakhir tidak lama lagi.

Unit Amal kongsikan adakah benar senarai berikut merupakan 3 nama teratas sebagai calon Menteri Besar Selangor andai kata PAS diamanahkan menggalas kepimpinan di Selangor?
   

No comments:

Post a Comment