Tuesday, July 1, 2014

MUKHRIZ MULA SERANG PAS KEDAH

Unit Amal mengikuti perkembangan Mesyuarat Agung Tahunan PAS di seluruh Malaysia. Nampaknya tiada sebarang kejadian tidak diingini berlaku sepanjang mesyuarat berlangsung. 

Keadaan tenang dan aman ini menunjukkan ahli PAS adalah ahli politik yang matang dan bijaksana.

Tidak seperti mesyuarat parti - parti lain yang berlaku 'tikam-menikam' dan 'bunuh-membunuh' antara satu sama lain.

Dalam keadaan tenang ini, Unit Amal dapat menghidu bahawa terdapat gerakan bawah tanah beberapa pihak luar PAS yang cuba melakukan provokasi bagi menimbulkan kekecohan dalam mesyuarat PAS.

Terkini, adalah di Yan, Kedah. Bekas ahli PAS yang dipecat telah mendakwa bahawa Mesyuarat Agung PAS di cawangan itu sebagai tidak sah dan menyalahi perlembagaan parti. Baca sini 

Unit Amal mempersoalkan tindakan Saudara Abdullah Hashim seolah - olah telah diupah atau mempunyai agenda tersembunyi untuk menimbulkan kecelaruan dalam PAS Kedah.

Siapakah orang paling layak untuk dituduh melainkan Menteri Besar Kedah kerana ketakutan beliau kepada kebangkitan PAS Kedah?

Abdullah Hashim, watak upahan UMNO
 Nampaknya pasukan Mukhriz telah mula menjalankan propaganda jahat untuk menjatuhkan PAS Kedah kerana khuatir dengan kekuatan PAS Kedah yang semakin bergerak aktif dalam misi menawan semula Kedah pada PRU 14 akan datang.

Beberapa persoalan terhadap tuduhan tidak berasas Abdullah Hashim.

1. Beliau adalah bekas ahli PAS dan telah dipecat pada 2013. Apakah kelayakan beliau untuk bercakap soal mesyuarat PAS?

2. Beliau menuduh kononnya mesyuarat PAS tidak mematuhi perlembagaan parti. Perkara apakah dalam perlembagaan parti yang tidak dipatuhi? Tidak pula beliau nyatakan secara spesifik.

3. Tuduhan melulu beliau nampaknya seperti mahu membalas dendam kerana dipecat pada 2013. Ahli PAS Yan juga kenal siapa Abdullah Hashim dan mengapa beliau dipecat dari PAS.

Bagaimana pula kaitan dengan Mukhriz? Abdullah Hashim adalah antara beberapa orang tali barut dalam PAS yang bertanggungjawab membawa masuk Mukhriz ke kawasan kubu kuat PAS semasa Piliharaya Kecil Sg Limau yang lalu.

Kejayaan Mukhriz menembusi kubu PAS pada PRK Sg Limau yang lalu bukan kerana kekuatan UMNO Kedah tetapi hasil bayaran yang sangat mahal kepada 'tali barut' dalam PAS Kedah. 

Jadi tidak hairanlah Abdullah Hashim sekali lagi melakonkan wataknya dalam kes mesyuarat agung PAS kali ini kerana bayaran yang diterima sangat berbaloi dengan tugasnya.

Apapun kepada ahli PAS yang lain, ini adalah permainan politik jahat UMNO semata - mata. Kita perlu teruskan Isthiqamah dalam perjuangan parti Islam kita. Berkat Ramadhan Al mubarak ini akan memperutuhkan lagi kekuatan PAS Kedah. 

No comments:

Post a Comment