Thursday, June 26, 2014

KALAH KETUA CABANG : RAKYAT SELANGOR HILANG KEPERCAYAAN KEPADA KHALID IBRAHIM

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tewas menegejut kepada bekas ahli Parlimen Kapar S.Manikavasagam dalam perebutan jawatan Ketua Cabang PKR Kuala Selangor.

S. Manikavasagam memperolehi 701 undi berbanding Khalid yang hanya mendapat 515 undi.

Kemenangan S.Manikavasagam telah membuktikan beberapa  perkara.

Kekalahan seorang Menteri Besar sebagai Ketua Cabang PKR merupakan loceng amaran penolakan rakyat terhadap kepimpinan Khalid Ibrahim di Selangor.

Khalid sebagai Adun Ijok dan juga Menteri Besar Selangor dilihat sebagai gagal menguruskan negeri Selangor dengan baik. Terdapat beberapa isu yang telah menyebabkan rakyat Selangor marah dan kecewa dengan kepimpinan Khalid.

Isu utama pastilah isu Air dan kegagalan Khalid jelas apabila beliau terpaksa tunduk dengan kehendak Kerajaan Persekutuan meneruskan projek loji air Langat 2. Sudahlah rakyat Selangor terhimpit dengan masalah air pada masa yang sama rakyat Selangor berasa ditipu oleh permainan politik oleh Khalid dan Kerajaan Persekutuan.

Begitu juga isu rampasan Bible Bahasa Melayu yang mana juga telah menguatkan sentimen kemarahan rakyat Selangor terhadap Khalid Ibrahim. Khalid gagal menangani isu ini dengan bijaksana. Dalam isu ini, UMNO melalui PERKASA telah berjaya meniup api kemarahan orang Melayu di Selangor manakala pihak gereja pula ternyata kecewa dengan kepimpinan Khalid yang terlalu berlembut dan langsung tidak menyebelahi Kristian. Khalid Ibrahim telah 'hangus' di bakar oleh kemarahan rakyat di Selangor.

Bagi menyelamatkan negeri Selangor dari tumbang dalam PRU 14 nanti tindakan drastik perlu diambil segera. Demi maruah Pakatan Rakyat Selangor. Khalid perlu digantikan segera sebagai Menteri Besar. SEGERA! LOCENG AMARAN sudah berbunyi di Kuala Selangor!


Unit Amal mencadangkan bagi meredakan kemarahan rakyat Selangor, jawatan Khalid Ibrahim perlu diserahkan kepada seseorang yang lebih Bersih & Berkaliber. Individu yang Bersih, Berkaliber dan Berkecuali ini sangat diperlukan dalam kepimpinan Pakatan Rakyat Selangor sekarang.

Unit Amal melihat calon terbaik mengisi jawatan Menteri Besar Selangor hari ini adalah YB Iskandar Samad (PAS -Chempaka). Beliau merupakan orang lama PAS dan telah memahami selok belok politik Selangor.

Unit Amal merasakan sudah tiba masanya Selangor ditadbir oleh PAS kerana ia lebih berhak keatas kepimpinan Selangor. PAS menguasai 15 kerusi Dun Selangor manakala PKR 14 dan DAP 15.

Jika dilantik Menteri Besar dari DAP pastilah ia akan menimbulkan kemarahan pihak istana Selangor.

Maka jalan terbaik adalah calon Menteri Besar dari PAS dan individu terbaik adalah Pesuruhjaya PAS Selangor.

Demi Pakatan Rakyat, Perubahan ini sangat diperlukan kini. Dengarlah rintihan dan keluhan rakyat marhaen di Selangor.     

No comments:

Post a Comment