Monday, June 2, 2014

MINYAK MASAK & TEPUNG NAIK LAGI : HADIAH ISTIMEWA UNTUK RAKYAT MENJELANG RAMADHAN!

Menjelang Ramadhan ini, kerajaan UMNO/BN tanpa menghiraukan beban rakyat dengan sengaja telah menaikkan harga minyak masak & tepung gandum.

Di beberapa negeri seperti Kedah & Kelantan, stok minyak masak & tepung telah licin di pasaran.

Kenaikan harga ini telah mengejutkan rakyat dan pasti lah Ramadhan & Syawal ini rakyat terpaksa mengikat perut kerana di cekik kerajaan Melayu Islam BN.

Rakyat Teluk Intan telah memberi hadiah bermakna buat Barisan Nasional 31 Mei lepas, selang beberapa hari UMNO/BN membalas jasa baik rakyat Teluk Intan & seluruh negara dengan kenaikkan harga tepung dan minyak masak. 'Lebih manis & bermakna' hadiah ini datang ketika rakyat khususnya orang Islam membuat persiapan menyambut Ramadhan. 

Terima Kasih Najib, Terima Kasih Hassan Malek!


Harga minyak masak naik menjadi RM 3.20 berbanding RM 2.50 sebelum ini. Manakala harga tepung gandum naik menjadi RM 1.80 berbanding harga lama adalah RM 1.35.

Lebih menyedihkan, minyak masak dan tepung gandum adalah BARANGAN KAWALAN. Jika harga barang kawalan pun terpaksa dinaikkan kerana permintaan tinggi, kerana kurang stok atau kerana manipulasi (Jawapan Menteri Cap Ayam Hassan Malek), apakah akan berlaku terhadap barangan luar kawalan kerajaan? Misalnya kuih raya, pakaian dan segala kelengkapan yang mendapat permintaan tinggi di bulan Ramadhan dan menjelang Syawal.

Apa juga alasan Menteri Cap Ayam Hassan Malek nanti, yang pasti rakyat akan memberontak marah. TUNGGULAH PRU 14, TUMBANGKAN UMNO/BN!

No comments:

Post a Comment