Monday, June 2, 2014

YAMMY SAMAT : PAS SENTIASA MEMBUKA PINTU

Sejak DAP tewas di Teluk Intan pada 31 Mei lepas, nama Dyana Sofya sudah kurang dibual bicarakan sama ada di alam maya mahu pun di kedai - kedai kopi.

Walau bagaimanapun, cakap - cakap politik berkisar dari kesan PRK Teluk Intan masih belum reda. Terkini, ibu kepada Dyana Sofya iaitu Yammy Samat pula menjadi sasaran blogger UMNO/BN yang mencari sensasi politik dan hit untuk mereka terus menjilat pemimpin - pemimpin mereka.

Salah seorang blogger picisan UMNO yang begitu terkehadapan mencari populariti politik dengan menjadikan Yammy Samat semakin makanannya adalah Tun Faisal dan di ikuti oleh 45 blogger UMNO yang menyokong Tun Faisal.

Tun Faisal mendesak UMNO untuk memecat Yammy Samat sebagai ahli UMNO kerana dianggap menyalahi undang - undang UMNO iaitu berkempen untuk parti lawan.

Unit Amal melihat tindakan Tun Faisal ini hanya semata - mata untuk mendapat perhatian dan 'belaian kasih sayang' dari pemimpin UMNO. Perlu diingatkan kepada Tun Faisal bahawa Yammy Samat berkempen untuk anaknya iaitu Dyana Sofya. Ibu yang waras seperti Yammy Samat tidak sesekali membuang anaknya hanya kerana perbezaan ideologi politik. Tak tahu pula lah kalau - kalau Tun Faisal telah lama di buang ibunya?

Unit Amal merasakan jika pemimpin UMNO benar - benar termakan dengan gaya politik murahan Tun Faisal dan tenteranya dengan mengambil tindakan terhadap Yammy maka ia adalah petanda paling hampir untuk melihat UMNO dan BN tumbang. Ini kerana jika tindakan membuang keahlian UMNO Yammy maka UMNO membuktikan bahawa mereka telah membunuh demokrasi bukan sahaja dalam Malaysia ini, malah dalam UMNO juga tiada prinsip demokrasi yang dilaungkan selama ini.

Lebih cepat UMNO melucutkan keahlian Yammy, maka lebih cepatlah kehancuran UMNO. Jadi minta tolong dipercepatkan ya!!

Unit Amal mencadangkan agar Yammy diterima menyertai PAS dan boleh bertindak sebagai nadi Muslimat PAS menjelang PRU 14. Ini sebagai pembuktian kepada keterbukaan PAS kepada sesiapa yang menyokong dasar yang dibawa PAS.

Kepada Yammy Samat, bersabarlah. Cercaan dan penghinaan yang dilontarkan jangan lah meruntuhkan semangatmu untuk terus berjuang. Ayuh, marilah berjuang bersama perjuangan Islam. In Sha Allah pasti besar ganjarannya.

No comments:

Post a Comment