Monday, June 16, 2014

GAGAL KE PIALA DUNIA 2014 : KJ MENTERI PALING LEMAH

Kegagalan pasukan Malaysia layak ke pusingan akhir Piala Dunia 2014 adalah salah satu tanda besar kegagalan Menteri Belia & Sukan, Khairy Jamaluddin. KJ jangan cuba melarikan diri atau lepas tangan. 

KJ bukan sahaja Menteri yang mesti bertanggungjawab dalam hal kerana beliau adalah menteri tetapi juga beliau adalah antara inidividu yang terlibat semasa merencanakan program pembangunan bola sepak negara pada waktu tersebut.

Unit Amal berasa jelek dengan jawapan yang diberikan oleh KJ semasa menjawab soalan Datuk Wan Khairil Anuar Wan Ahmad (BN-Kuala Kangsar) yang melepaskan sepenuhnya kepada Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) kerana gagal mencapai sasaran tersebut.

KJ yang terkenal sebagai Menteri yang gila popular itu segera menuding jari ke arah FAM kerana kegagalan tersebut. Apakah jika pasukan Malaysia benar - benar layak hari ini? Adakah anda dapat bayangkan betapa KJ lah antara individu yang paling sibuk mengutip 'political mileage' tersebut?

Sifat menangguk di air keroh ini sudah menjadi lumrah permainan politik KJ.

Unit Amal menasihatkan Najib Razak agar mempertimbangkan nama Khairy Jamaluddin sebagai Menteri yang 'DIGUGURKAN' dalam rombakan kabinet akan datang. 

Sudah terlalu jelas lagi disuluh spotlight kegagalan demi kegagalan KJ dalam mengurus tadbir pembangunan sukan negara.

KJ Must Go!!!
 

No comments:

Post a Comment