Tuesday, May 20, 2014

PANDA : UMNO GUNAKAN UNTUK DIVERT ISU?

Apakah kita sangat memerlukan Panda sekarang? Apakah Panda ini akan mengurangkan hutang negara yang mencecah RM 700 Billion? Apakah Panda ini akan membantu menurunkan tarif elektrik? Adakah Panda ini akan menyelesaikan masalah rasuah & ketirisan dikalangan menteri UMNO/BN?

Persoalan mengapa Panda bukan sahaja berlegar di benak fikiran Unit Amal, tetapi juga menjadi tanda tanya rakyat apakah fungsi Panda tersebut. Apakah kerana Rosmah sangat menyukai panda tersebut sehingga menyebabkan Najib sanggup membelanjakan wang rakyat untuk memuaskan hati isterinya?


Alasan yang Najib beri adalah tanda hubungan diplomatik antara Malaysia - China. Alasan paling bodoh dari seorang Perdana Menteri yang bodoh. Kalau itulah alasannya, maka selepas ini kita juga perlu menerima Singa dari Afrika, kita harus terima Kangaroo dari Australia, kita harus terima Penguin dari Kutub Utara. Maka Malaysia akan menjadi habitat kepada segala jenis binatang di dunia. Hebatnya kepimpinan Najib.

Tahukah anda Panda ini akan berada di Malaysia selama 10 tahun. Kos tahunan bagi 2 ekor Panda ini mencecah RM 10juta yang mana boleh membina 250 buah rumah berharga RM 40,000. Kalau 10 tahun boleh bantu 2,500 keluarga untuk dapat rumah. 

Inilah kerajaan Najib, "Rakyat ditipukan, Panda diutamakan"