Thursday, April 23, 2015

#PRKROMPIN : HIMPUNAN PERDANA SELAMATKAN FELDA 2.0 BATAL

PAS memohon maaf kepada pengundi khususnya pengundi di kawasan Felda kerana terpaksa membatalkan Himpunan Perdana Selamatkan Felda 2.0 yang sepatutnya diadakan pada hari Sabtu dan Ahad ini.

PAS mengambil ketetapan itu setelah menimbangkan beberapa faktor yang dirasakan akan merencatkan Himpunan itu sekaligus merosakan mood pengundi di Rompin.

Walau bagaimanapun tiada alasan yang dinyatakan oleh kepimpinan PAS dan hanya menyebut “atas sebab-sebab tertentu”.


Unit amal cuba bertanya dan mencari-cari jawapan sebenar dari kalangan pimpinan PAS berikutan keputusan membatalkan himpunan tersebut dibuat pada saat akhir.

Menurut sumber dalaman, pembatalan tersebut terpaksa dibuat kerana faktor kebimbangan kehadiran peserta himpunan nanti.

Himpunan ini tidak dirancang dengan teliti dan tidak mengambil kira implikasi politik PAS di kawasan Felda.


Himpunan Ini juga dikatakan tidak mendapat komitmen dan restu ANAK yang dipimpin oleh saudara Mazlan Aliman. Idea mengadakan himpunan ini datang daripada kumpulan yang bukan pro ulama dan dibimbangi ia bertujuan untuk menjatuhkan kredibiliti Ustaz Nazri dan ulama terutama Tuan Guru Hj Hadi Awang selaku Presiden. 

Jika kehadiran sekadar sekitar 100 orang ini pastilah menjatuhkan kredibiliti Presiden.

Antara sebab lain juga, PAS akan terus berkempen atas slogan ‘1 Undi PAS, 1 Undi Tolak GST’. Fokus gerak kerja PAS akan lebih menumpu kepada isu GST.

PAS juga sedar pengundi di Felda amat mudah beralih arah kembali kepada calon Umno seandainya isu-isu yang dibawa oleh Himpunan ini diselesaikan oleh Felda.

Oleh yang demikian, PAS akan berusaha keras berkempen dari pintu ke pintu di kawasan Felda dan itu dilihat lebih efektif untuk mendekati pengundi. Misi sekarang adalah Ustaz Nazri mahu terus bersemuka dengan pengundi di kawasan Felda. Jentera dan ceramah PAS akan lebih menumpu di kawasan Felda.

No comments:

Post a Comment