Wednesday, March 25, 2015

PAS DI SERANG MUSUH, DITIKAM KAWAN & DIBUNUH AHLI

Nampaknya keberantakan Pakatan Rakyat telah menjadikan PAS sebagai punching bag dan di bakul sampahkan begitu sahaja. Unit Amal percaya keberantakan ini tak akan boleh dimaafkan begitu sahaja sekalipun proses damai antara pemimpin pakatan menjadi kenyataan.

Dalam banyak group WhatsApp dan Telegram, ternyata pertembungan dan salah menyalah antara ahli Pakatan Rakyat semakin meruncing. Keadaan ini ternyata meruncing dan kalau pun kepimpinan antara parti PAS-DAP-PKR boleh mencapai kata sepakat dan berdamai tetapi ketidakpercayaan sesama ahli pakatan diperingkat akar umbi tidak akan pernah selesai. Kekuatan Pakatan tidak akan seperti sebelumnya.

Tatkala PAS sedang berdepan permainan politik UMNO dan BN, PAS telah diserang hendap oleh KAWAN dalam Pakatannya. Ahli PKR tidak pernah berhenti mengutuk dan menyalahkan PAS dan kepimpinannya. malah mata umum juga melihat dari bermulanya polemik 'Langkah Kajang' dan isu Menteri Besar Selangor, ahli PKR dan DAP tanpa henti menyalahkan PAS. di kala itu juga, PAS yang dituduh dayus oleh UMNO masih setia dalam ikatan tahaluf siyasi. tingginya tolak ansur PAS.

Yang terbaru, apabila Sidang Dewan Undangan Negeri Kelantan sebulat suara meluluskan Enakmen Jenayah Syariah II (pindaan 2015) yang disokong sepenuhnya oleh semua 44 ahli DUN termasuk dari UMNO dan seorang PKR, maka timbul pula peperangan baru. DAP seperti sedia maklum bermati-matian menolak enakmen tersebut. Itu kita sedia faham.

Malangnya dikalangan ahli PAS pun tanpa henti menentang hukum hudud tersebut. Lebih malang, wakil rakyat yang menang atas tiket dan nama PAS juga secara terbuka menolak enakmen tersebut. YB Mujahid, YB Hanipa Maidin dan YB Khalid Samad seolah-olah mencari wakil rakyat atas tiket UMNO atau tiket DAP. Mereka tanpa segan silu menyatakan ketidaksetujuan dikhalayak. 

Masa depan PAS nampaknya semakin gelap, tetapi perjuangan tidak akan pernah berhenti walau darah menjadi galang ganti. Inilah masanya untuk bermuhasabah diri mengenal diri, kawan dan lawan. Semoga PAS mengambil iktibar atas apa yang sedang berlaku sekarang.

Perpecahan seperti semakin dekat, penyatuan semula juga tidak mustahil, yang penting jangan sesekali berpadu dengan UMNO kerana itulah matlamat kita berpakat selama ini. TUMBANGKAN UMNO!

No comments:

Post a Comment