Monday, November 10, 2014

GANGSTER SABAH UGUT FAHMI ZAINOL

Sekumpulan gangster dari kalangan budak - budak Bajau Sabah dikatakan cuba mengugut dan mencederakan rombongan Presiden PMUM, Saudara Fahmi Zainol ke Universiti Malaysia Sabah (UMS) dalam misi pidato mahasiswa. 

Kumpulan samseng ini dikatakan di upah oleh pihak tertentu untuk menakut - nakutkan rombongan Fahmi ke Sabah. Dalam insiden serangan tersebut mereka memberi alasan kononnya Fahmi Zainol telah membodohkan anak negeri Sabah. Inilah kebodohan sebenar mereka yang tidak memahami maksud kata - kata Fahmi dalam laman sosial. Serangan ini telah menjelaskan betapa mereka cetek pemikiran dan tidak dapat membezakan kata - kata sinis dengan kata sebenar.

Unit Amal kongsikan semula status Saudara Fahmi Zainol ;


Menurut sumber yang berada di Sabah, kumpulan gengster bajau ini di taja oleh Naib Ketua Pemuda UMNO Tuaran. Jika benar dakwaan ini, ternyata UMNO dan samseng tidak dapat dipisahkan.

Jika benar juga dakwaan ini, Unit Amal tidak teragak - agak untuk mencari Naib Ketua Pemuda UMNO tersebut kerana beliau sepatutnya bertempur dengan kami dari kalangan ahli Unit Amal bukannya budak hingusan seperti Fahmi Zainol.


Inilah kumpulan gengster Bajau Sabah yang hanya berani di tempatnya sahaja. Jika kamu gengster mengapa Sabah diceroboh oleh puak Sulu? atau memang kamu juga bersekongkol dengan puak Sulu untuk merampas Sabah?

Lelaki berbaju hitam mengangkat tanda 'bagus' itulah dikenali sebagai Rijahan Hj Ali Aprah, Naib Ketua Pemuda Tuaran. Unit Amal mencabar Rijahan dan samseng UMNO Sabah untuk bertemu di Persidangan Agung UMNO nanti. Biar kita tahu yang mana ruas yang mana buku.

Jangan hanya pandai menjadi hero kampung sahaja. Jangan hanya berani dengan orang lemah sahaja, mari dengan Unit amal baru tahu siapa jantan siapa pondan.