Thursday, June 5, 2014

KEBODOHAN UMNO : BUANG EMAK, AMBIL ANAK

Cerita Teluk Intan belum mahu reda, tetapi semakin panas sama ada dalam kem Pakatan Rakyat mahu pun kem UMNO/BN. 

Dalam tulisan sebelum ini Unit Amal bagitahu bahawa UMNO/BN sibuk mahu melucutkan keahlian Yammy Samat, ibu kepada calon DAP di Teluk Intan. Tun Faisal seorang blogger UMNO yang disuap nasi oleh Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) telah mendesak supaya UMNO melucutkan keahlian Yammy Samat.

Apa yang memualkan Unit Amal ialah selang beberapa hari selepas desakan Tun Faisal, keluar pula jemputan dan pelawaan dari UMNO untuk membawa Dyana Sofya menyertai UMNO. 

Apa kes? Ia jelas menampakkan kebodohan UMNO. Memang UMNO bodoh pun. Kata Mahadey la. UMNO melalui Exco Pemudanya iaitu Syamsul Baharin Putra Ahmad Shibi telah membuka pintu keahlian UMNO kepada Dyana yang kononnya telah disalahkan kerana kekalahan Pakatan di Teluk Intan.

Jelaslah UMNO begitu terdesak sehingga terpaksa memancing Dyana menjadi ahlinya pada masa yang sama mahu melucutkan Yammy Samat yang merupakan ahli sedia ada UMNO. Mungkin kerana Yammy sudah tidak lagi bergetah seperti Dyana maka dia tidak lagi diperlukan oleh UMNO.


Tapi pada sudut pandang Unit Amal, bagus jugalah Dyana menyertai UMNO kerana sekurang - kurangnya kita tahu bahawa UMNO sememangnya menolak HUDUD. mungkin Dyana lebih sesuai disana kerana kita juga jelas dengan pendirian Dyana sebelum ini. 



No comments:

Post a Comment