Sunday, June 15, 2014

ABBY ABADI DERA SUAMI?



Setelah pelakon dan bekas anggota kumpulan Elite, Abby Abadi disahkan bercerai talak satu dengan Muhammad Noor Farhan Che Bakar, 24, pada 11 Jun lalu, timbul pula cerita panas apabila punca penceraian mereka dikaitkan dengan kes Abby yang pernah mencederakan bekas suaminya itu.

Menurut laporan media tempatan, Farhan menjelaskan dia pernah dicederakan Abby pada Januari lalu apabila dirinya dibaling kunci motosikal sehingga mengakibatkan kesan lebam.

Selain itu, bekas isterinya itu juga dikatakan pernah mencalarkan muka dan lengan kirinya pada 17 Mei lalu selepas dia enggan berbincang mengenai kes penceraian mereka.

"Saya tidak ingin memanjangkan perkara ini dalam mahkamah tetapi sekadar membuat laporan polis untuk melindungi diri saya sekiranya apa-apa berlaku.


"Setiap kali dia tidak mempunyai wang dia akan menyerang dan mendesak saya sehingga pergaduhan tercetus dan dia mengatakan saya tidak mendatangkan apa-apa faedah kepadanya," ujar Farhan.

Namun, Abby tidak mendiam diri di dalam hal ini dengan menjelaskan perkara sebenar menerusi laman sosial Instagramnya baru-baru ini.

"Amboi, banyaknya duit dia ya, kata saya baling kunci motor? Pegang kunci motor pun saya tak pernah. Kenapa macam tu ya? Setiap kali ada yang tak kena, gaduh...bukan nak selesaikan. Larikan diri...tak balik-balik," antara penjelasan Abby di laman sosial berkenaan.

Selain itu, Abby turut memberitahu bahawa dirinya amat terkejut dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh suaminya itu dan menafikan perkhabaran tersebut dan menganggap hampir 95% cerita itu adalah rekaan semata-mata untuk mengaibkan dirinya.

Rentetan daripada hal ini, Abby kemudiannya menegaskan tiada sebarang penderaan yang telah dilakukan oleh dirinya terhadap Farhan dengan mendedahkan mesej Farhan yang mendakwa kenyataannya diputar belit media.

"Ini mesej dari Farhan dan saya nak jelaskan tiada penderaan berlaku ke atas dirinya," ujar Abby yang mengakui tetap sayangkan bekas suaminya itu yang pernah membahagiakan dirinya.

Mereka berdua telah sah bercerai di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur menerusi Hakim Syarie, Shaiful Azli Jamaludin yang mengesahkan lafaz cerai yang dibuat oleh Farhan menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS).

No comments:

Post a Comment