Wednesday, May 7, 2014

KJ : MENTERI TIADA' VALUE ADDED' : SINGKIRKAN!

Semalam kecoh satu Malaya berikutan keputusan Kabinet untuk menghapuskan kolum 'Bangsa' dalam borang - borang agensi kerajaan. Kolum 'Bangsa' ini diputuskan untuk dihapuskan kerana ia tiada nilai tambah atau boleh dirumuskan sebagai tidak mempunyai apa-apa fungsi. Kolum 'Bangsa' ini lebih menjurus kepada sifat rasis antara kaum dan merenggangkan hubungan antara kaum yang semakin retak dek kepimpinan Najib Razak.

Unit Amal untuk pertama kalinya sangat bersetuju dengan keputusan kabinet ini. Malah Unit Amal juga mahu mendesak kepimpinan Najib untuk menyingkirkan sebarang perkara yang dilihat sebagai tiada 'value added'. Ada banyak lagi perkara-perkara yang tiada 'value added' ini tetapi masih kekal dilaksanakan oleh kepimpinan Najib. Misalnya Sistem Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) yang langsung tidak memacu sistem pendidikan negara ke arah yang lebih baik.

Unit Amal juga melihat Kabinet Najib hari ini juga ramai di angggotai oleh kalangan mereka yang tidak menyumbang kepada 'value added' sama ada kepada negara atau rakyat atau kepimpinan Najib sendiri. Menteri tiada 'value added' ini bukan sahaja tidak menjalankan tugasnya dengan baik malah suka pula menjaga tepi kain kementerian lain. 

Menteri tiada 'value added' ini suka mencari populariti pada tempat dan masa yang tidak betul. Menteri tiada 'value added' ini juga dengan sombongnya sanggup bergaduh sama ada dengan Institusi Beraja mahupun dengan individu biasa seperti Raja Bomoh. Ini jelas menunjukkan Menteri seperti ini hanya merosakkan negara dan merendahkan martabat kepimpinan yang di amanahkan oleh rakyat.



Menteri yang dimaksudkan tidak lain tidak bukan adalah Menteri Belia & Sukan iaitu Khairy Jamuludin. Unit Amal mendesak Najib untuk menyingkirkan KJ dalam masa terdekat kerana dia langsung tidak menunjukkan kebolehan memimpin sebaliknya KJ hanyalah seorang yang mementingkan kuasa dan pangkat semata - mata. 

Buktinya? Mudah. Cuba lihat sejak KJ memimpin Kementerian Belia & Sukan. Apakah sukan yang dapat mengangkat nama negara? Banyak sukan yang dahulunya didominasi Malaysia tetapi semakin tenggelam di arena dunia. Sukan Squasy misalnya, pencapaian negara semakin merudum sebenarnya. Dulu Nicole Ann David adalah juara terulung dan tidak terkalah tapi baru-baru telah tewas mengejut di tangan pemain tidak ternama.

Cuba lihat pencapaian Malaysia di Sukan SEA. Pasti ramai yang sedar bahawa kita tidak mencapai yang disasarkan. 

KJ Must Go! No Value At All! 

No comments:

Post a Comment