Wednesday, April 23, 2014

KELANTAN ; SEGERAKAN PELAKSANAAN HUDUD

Unit Amal menggesa kerajaan negeri Kelantan melaksanakan segera undang - undang Hudud, Qisas & Ta'zir.


Kerajaan Negeri Kelantan sepatutnya tidak memerlukan kelulusan usul dari Dewan Rakyat kerana kerajaan negeri mempunyai kuasa mutlak terhadap apa - apa undang - undang berkaitan Agama Islam. Dewan Undangan Negeri hanya memerlukan sokongan 2/3 dewan untuk meluluskan Hudud, Qisas & Ta'zir ini. Perkara ini sudah pun disahkan dan sepatutnya kerajaan negeri hanya perlu perkenan dari Duli Yang Maha Mulia Sultan Kelantan. Rakyat Kelantan dan seluruh rakyat Malaysia sangat menantikan undang - undang ini dilaksanakan.

Kerajaan Negeri Kelantan juga sepatutnya tidak melayani sebarang provokasi & permainan politik dari UMNO/BN. Mereka hanya mahu menggagalkan kita dan pendirian mereka amat jelas dalam isu Hudud ini.

Kita juga tidak perlu takut terhadap sebarang ugutan dan cercaan manusia, apa yang perlu kita takuti adalah balasan & azab dari Allah swt kerana kegagalan kita menegakkan undang - undang Islam.

Kepada rakan bukan Islam, anda tidak perlu khuatir kerana undang - undang ini hanya termaktub kepada orang Islam sahaja.

Kepada rakan Islam anda juga tidak perlu takut.



No comments:

Post a Comment