Sunday, March 1, 2015

SINGKIRKAN MAT SABU : HJ HADI ZALIM MACAM MAHATHIR

Timbalan Presiden PAS Hj Mohammad Sabu nak disingkirkan dari PAS? Apakah ini? Tuan Guru Hj Hadi dan para ulama' dalam PAS semakin panas dek tindakan Mat Sabu? atau para ulama' semakin terancam dek pengaruh Mat Sabu yang dilihat semakin kuat dikalangan ahli PAS sekarang.

Ura-ura penyingkiran Mat Sabu dalam PAS semakin hangat diperkatakan dikalangan ahli PAS. Ada yang bersetuju ada pula yang marah dengan cadangan tersebut. Presiden PAS sepatutnya mengambil kira sentimen ahli PAS dibawah dan tidak cepat melatah mengeluarkan sesuatu keputusan apatah lagi keputusan menyingkirkan Mat Sabu dilihat sebagai sesuatu yang zalim.

Biar pening sekarang, jangan pening menjawab dihadapan Allah swt nanti!
Suara ahli bawahan seperti kami harus diambil kira sebelum sesuatu keputusan dibuat. Apakah salah besar Mat Sabu sehinggakan beliau mahu disingkirkan? Memang benar ada tuduhan bahawa Mat Sabu mendalangi usaha menjatuhkan Tuan Guru Hj Hadi sebagai Presiden menjelang Muktamar PAS Jun ini. Tetapi barang diingat, ini hanyalah suatu TUDUHAN oleh kumpulan yang menentang Mat Sabu. TUDUHAN oleh puak yang mahukan jawatan Presiden PAS dan melihat bahawa Mat Sabu sebagai batu penghalang.

Jika benar seperti dikata, Tuan Guru Hj Hadi ternyata lebih zalim dari Mahathir yang menyingkirkan Dato Seri Anwar Ibrahim pada 1998 dahulu. Mahathir menyumbatkan Anwar ke penjara atas tuduhan meliwat semata - mata untuk mengekalkan kerusi empuknya sebagai Presiden Umno. itu semua rakyat sedia maklum.

Apakah Tuan Guru Hj Hadi menggunakan skrip drama yang sama dengan Mahathir demi cita-cita yang sama?

Dalam PAS hari ini, golongan ulama' yang telah jatuh cinta dengan Umno hari ini begitu beriya-iya mahukan PAS - Umno disatukan segera.

Manakala sebahagian golongan ulama' yang diketuai Tuan Ibrahim Tuan Man dilihat begitu teguh dengan prinsip menentang Umno dan mengekalkan tahaluf siyasi bersama rakan dalam Pakatan Rakyat untuk memastikan Umno/BN tumbang pada PRU14 akan datang. Usaha ini mendapat restu ahli bawahan.

Mat Sabu pula bertindak sebagai middle man untuk mendamaikan perselisihan antara PAS dan DAP, selepas ketiadaan Dato Seri Anwar Ibrahim.

Maka pastilah usaha menggagalkan perdamaian ini perlu dibuat oleh musuh dalam selimut PAS yang di upah oleh Umno, kerana jika PAS kekal dalam Pakatan Rakyat, maka Umno akan semakin goyah dan celaru untuk mempertahankan Putrajaya menjelang 2018.

Kepada Tuan Guru Presiden, berfikirlah demi perjuangan Islam yang dilaungkan. Menyingkirkan Mat Sabu hanya akan menambahkan kekalutan dalam kalangan ahli PAS yang sedia kalut hari ini. Tuan Guru bersolat sunat isthikarahlah untuk mendapat redha dan restu Allah swt, jangan terikut hawa nafsu godaan Umno yang mahu melihat PAS terkubur.

Semua ahli PAS nampak orang tengah Tuan Guru iaitu YAB Menteri Besar Kelantan sedang giat berunding dengan Umno. Lupakah kita kepada pesanan Almarhum Murrabi Ummah Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat, adalah lebih baik kita berkawan dengan syaitan daripada kita menghulurkan perpaduan dengan Umno.

Penyatuan dengan Umno hanya akan menyelamatkan kepentingan Tuan Presiden dan orang sekeliling, tetapi perjuangan menegakkan agama Allah akan terkubur.

Tuan Guru Presiden masih punya masa yang cukup untuk membuat keputusan terbaik untuk parti Islam kita. Jangan pula membuat keputusan demi perut semata-mata. Kelak Tuan Guru akan dipersoalkan di akhirat. Waallahu'alam.

     

No comments:

Post a Comment