Wednesday, October 8, 2014

OKTOBERFEST : INI MASANYA AZMIN BUKTI KETEGASAN

Oktoberfest pesta minum arak sedang berlangsung di Malaysia hari ini  khususnya dalam negeri Selangor merupakan pesta mungkar yang harus ditangani.

Menteri Besar Selangor dan institusi Istana mestilah mengambil langkah sewajarnya mengekang pesta arak ini. Azmin Ali selaku menteri besar yang baru harus menunjukkan ketegasannya dalam hal ini. Azmin Ali seolah - olah terkedu dan berbelah bagi untuk mengambil tindakan yang lebih berani untuk membatalkan terus pesta ini di bumi Selangor. Sehingga hari ini, sehingga artikel ini ditulis, Azmin belum pun memberi sebarang jawapan yang konkrit. Rakyat hanya mahu dengar jawapan "Kerajaan negeri Selangor mengambil keputusan untul membatalkan permit Oktoberfest". Jawapan yang akan melegakan seluruh rakyat khususnya orang Islam dan para ibubapa yang sedar tentang bahaya ketagihan alkhohol.

Azmin janganlah seolah - olah ditutup hatinya oleh ugutan penganjur yang hari ini kuat memberi sokongan di balik tabir kepada perjuangan PKR dan PR. Azmin harus menyatakan pendirian kepimpinan negeri yang mementingkan kebajikan rakyat. Bukannya diam seribu bahasa. Kata orang tua, 'Diam tanda setuju'. Apakah Azmin diam kerana bersetuju atau kerana telah 'disumbat' kerana takut hilang sokongan.

PAS melalui kepimpinan Pemuda PAS sudah pun menghantar memorandum kepada Datuk Bandar MBPJ, dan PBT pastilah menunggu lampu hijau kepimpinan negeri samada menerima atau menolak memorandum PAS. 

Kepada Azmin Ali dan sesiapa yang nampaknya seperti menyokong Oktoberfest ini, Unit Amal suka mengingatkan, sokongan bukan saja datang dari pengundi Cina, India atau Punjabi tetapi majoriti pengundi di kebanyakan DUN di negeri Selangor adalah Melayu Islam.

Unit Amal juga suka mengingatkan bahawa membuat keputusan ini adalah demi rakyat terbanyak bukannya demi populariti dan desakan kelompok kecil masyarakat yang menjadi pelobi utama dalam penentu kalah menang pilihanraya. Serahlah segalanya kepada Allah swt, mengharamkan pesta arak adalah perjuangan menyelamatkan bumi Selangor dan Malaysia dari bala yang Maha Esa.

Akhir kalam, Unit Amal menulis demi kebaikan bersama, Unit Amal menegur demi tugas seorang muslim yang sedar kan musibah yang besar yang bakal menimpa sekiranya bibit - bibit kemungkaran ini tidak dicegah dari awal.