Saturday, September 13, 2014

#PENGKALANKUBOR: CALON PAS TIDAK GENTAR

Ramai penyokong PAS menyatakan kebimbangan menghadapi calonBN yang bergelar "Ustaz".


Calon PAS, Wan Rosdi Wan Ibrahim sedikit pun tidak tergugat dengan gelaran calon BN tersebut. Malah beliau lebih yakin bahawa pengundi Pengkalan Kubor yang sudah muak dengan BN akan beralih arah kepada PAS kali ini. 

Beliau turut menyatakan, pengundi begitu tidak sabar menunggu tarikh 25 September ini untuk menyerahkan semula Pengkalan Kubor kepada PAS.

Terdapat beberapa faktor yang mempengaruhi tahap sokongan pengundi pada kali ini. Pertama, pengundi Pengkalan Kubor telah merasakan kerugian apabila mengundi BN selama ini kerana telah menjadi anak tiri kepimpinan negeri serta mereka faham mereka perlu mengundi PAS kali ini untuk mendapat manfaat peruntukkan kemajuan negeri yang dipimpin PAS.

Kedua, pengundi merasakan mereka perlu menghantar isyarat kepada kerajaan Persekutuan untuk mengembalikan royalti minyak kepada kerajaan negeri. Hanya dengan mengundi calon PAS akan menguatkan lagi desakan kepada kerajaan pusat.

Ketiga, mengundi Wan Rosdi kali ini akan membolehkan Pengkalan Kubor dimajukan dengan lebih pesat sebagai pusat perdagangan bebas dan memberi manfaat ekonomi kepada penduduk setempat.

   

No comments:

Post a Comment