Wednesday, August 27, 2014

BANGSA ITU SEMAKIN BODOH!

Ini hanya sekadar pandangan Unit Amal melihat kepada situasi semasa dalam negara. Unit amal sebenarnya tidak berminat untuk memaparkan sebarang berita lucah. Unit Amal hanya mahu mengupas dari sudut moral dan tatasusila kemanusiaan.

Jika kita lihat 'kebodohan' bangsa itu semakin menjadi-jadi sejak kebelakangan ini. Sebelum ini bangsa ini dikategorikan sebagai bangsa kelas atasan atau bangsa yang dihormati kerana kepakarannya dalam menguasai ekonomi di Malaysia mahupun di dunia.

Unit Amal merasakan bangsa ini mengalami sindrom 'kebodohan' yang amat meruncing. Moral mereka semakin merudum dan yang lebih malang lagi sindrom bodoh ini menjangkiti belia mereka yang berumur lingkungan 30an dan 40an. Kalau kita lihat bangsa lain, sindrom bodoh ini lebih menjangkiti belia di bangku sekolah.

Bangsa ini bakal mengalami keruncingan dan kemeruduman dalam tempoh 5 tahun lagi jika keadaan ini berterusan. Unit Amal menjangkakan sindrom ini amat sukar untuk diubati dan di banteras.

Belum pun reda dengan isu Teluk Bahang, terkini di Ipoh pula. Semuanya berbogel dan berbogel. Dalam satu sudut memanglah itu hak asasi mereka dan mereka bukan Islam. Tapi kesalnya ia akan menjadi barah yang tidak boleh diubati. 

Unit Amal hanya menulis untuk memberi kesedaran agar kepimpinan bangsa itu memikirkan sesuatu untuk bangsa mereka. Jangan cuba merampas 'kebodohan' itu dari bangsa lain.