Wednesday, June 18, 2014

TIBA MASANYA SAIFUDDIN ABDULLAH TINGGALKAN UMNO

Datuk Saifuddin Abdullah bekas Ahli Parlimen Temerloh, bekas Ahli Majlis Tertinggi UMNO dilihat semakin dipinggirkan dalam UMNO hari ini. Suaranya seperti tidak lagi senada dan seiring dengan ahli UMNO lain. 

Datuk Saifuddin yang banyak bercakap soal dimensi politik baharu nampaknya tidak diterima oleh ahli UMNO lain.

Terbaru, Datuk Saifuddin akan berkolaborasi bersama Datuk Dr Muhajid Yusof Rawa iaitu Ahli Parlimen PAS Parit Buntar untuk menghasilkan buku baru yang membicarakan soal "Politik Baharu".

Melalui buku ini, kedua - duanya akan membicarakan pemikiran poltik matang yang tidak berasaskan partisan semata - mata serta menolak politik ekstrimis dan menerima politik kesederhanaan.

Menurut mereka, "politik baharu" yang bersandarkan kepada politik kesederhanaan bukanlah pilihan sebalik ia adalah sesuatu yang wajib dihadapi sama ada oleh ahli politik mahupun rakyat biasa.


Melihat senario ini, Unit Amal cenderung untuk melihat perubahan 'jalan perjuangan' Datuk Saifuddin. Unit Amal perhatikan sejak tewas dalam PRU 13 lalu, Datuk Saifuddin seolah - olah terus ditekan untuk ditenggelamkan terus dalam arena politik negara dan arena politik UMNO.

Datuk Saifuddin dilihat keseorangan untuk mengembangkan idea politik baharu, tiada seorang pun 'sahabat' Umno bersama - sama beliau. Ini jelas membuktikan Datuk Saifuddin tidak lagi diperlukan dalam UMNO.

Kini, sudah tiba masanya Datuk Saifuddin Abdullah meninggalkan UMNO sebelum UMNO mencabut nyawa politiknya.  

No comments:

Post a Comment