Monday, June 23, 2014

'LANGGAR HADI' : MENGARUT & MENCARI POPULARITI

Unit Amal amat terkejut dengan pendedahan kononnya terdapat gerakan subversif dalam Pas untuk menjatuhkan Presiden Pas, YB Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang.

Pendedahan Saudara Syarhan Humaizi selaku Ketua Pemuda PAS Selangor amatlah mendukacitakan tatkala umat Islam sedang bertungkus lumus menghadapi perbicaraan kalimah Allah.

Politik apakah yang mahu dimainkan oleh Saudara Syarhan? Politik menjilat atau politik populariti? 

Saudara Syarhan dilihat sebagai tidak ikhlas menegur atau menyampaikan beritanya apabila menggunakan medium UMNO untuk bersuara. Apakah Saudara Syarhan sedar bahawa beliau sedang bekerjasama dengan musuh PAS? Sedarkah Saudara Syarhan bahawa musuh memang menantikan 'buah tanggung' dari kalangan jemaah kita?

Atau Saudara Syarhan sememangnya sengaja mencari medium UMNO untuk mendapatkan liputan yang lebih dan bagi memperlihatkan kelantangan beliau mempertahankan Tuan Guru Presiden.

Selaku Ketua Pemuda PAS negeri, Saudara Syarhan pastinya mempunyai pilihan yang lebih baik untuk menyuarakan pendapat dan kebimbangannya. Beliau tidak sepatutnya bertindak melulu seperti ini kerana ia boleh mencalarkan imej PAS selaku parti Islam yang mengamalkan keadilan dan rundingan secara musyawarah.

Unit Amal bukan sahaja terkilan dengan tindakan beliau mendedahkan kelemahan PAS kepada pihak lawan tetapi Unit Amal melihat tindakan beliau lebih kepada menimbulkan sesuatu yang mengarut dan mencari populariti diri. Sedarlah saudaraku, perjuangan PAS adalah jihad, kita mencari populariti di sisi Allah swt dengan jalan perjuangan Islam. Populariti dunia hanya topeng yang memesongkan.

Ingatlah kita punya agenda yang lebih besar untuk dipikul dan diperjuangkan. Janganlah kita kalah 'perang' hanya kerana kita bercakaran sesama sendiri. Wallahualam.   

No comments:

Post a Comment