Monday, June 23, 2014

KALIMAH ALLAH : BERKAT DAKWAH PAS

Unit Amal melihat respon dari pihak gereja Kristian dan juga sahabat Kristian yang masih mahu menggunakan kalimah Allah dalam gereja dan ibadah mereka sebagai sesuatu yang sangat positif.

Sedarkah kita mengapa gereja Kristian beriya - iya mahu menggunakan kalimah Allah? Kita telah dimomokkan dengan NGO Islam pro UMNO kononnya gereja Kristian sengaja mahu menimbulkan kemarahan umat Islam.


Pandangan dan momokkan inilah sebenarnya yang telah menimbulkan kekecohan tentang isu kalimah Allah di Malaysia hari ini.

Pihak gereja Kristian sebenarnya telah mula menerima keEsaan Allah swt atas teladan dan dakwah Islamiyah yang dijalankan oleh para pimpinan dan ulama' PAS dalam Pakatan Rakyat. Sama ada secara terang - terangan mahupun secara halus orang Kristian sudah menerima Islam dan mengakui keEsaan Allah swt.

Mengapakah kita sebagai orang Islam pula menidakkan hidayah Allah swt ke atas mereka? Tiada lain motif membantah penggunaan kalimah Allah ini adalah kerana cemburu dengan pendekatan dan kejayaan dakwah Islamiyah PAS keatas orang bukan Islam dalam Pakatan Rakyat.

Ini membuatkan UMNO bertambah malu terhadap diri mereka sendiri kerana selama lebih 60 tahun mereka bersama MCA dan MIC, UMNO gagal menyampaikan Islamiyah kepada mereka. Sedangkan PAS belum pun mencapai usia 10 tahun bertahaluf siyasi telah berjaya menyampaikan dan membuka fikiran orang bukan Islam terhadap keEsaan Allah swt. Memanglah mereka belum mengucap syahadah tetapi mereka telah kearah itu. Syukur ke hadrat Allah swt yang membuka pintu hati orang Kristian menerima Islam.

Sebagai orang Islam kita sepatutnya menerima dengan hati terbuka bahawa masyarakat bukan Islam sudah menerima pendekatan Islam. Menjelang 2018 nanti kita bakal menyaksikan beberapa gereja utama di Malaysia akan bertukar fungsinya menjadi Masjid dan mengangkat Islam sebagai agama pegangan dan pedoman mereka.

Dengan nama Allah Yang Maha Mengasihani, PAS tidak akan pernah berhenti untuk menyampaikan dakwah Islamiyah seterusnya mengangkat bumi Malaysia sebagai Tanah Islam Nusantara ini. Malaysia negara berkebajikan, Malaysia membangun dengan Islam. 

No comments:

Post a Comment