Tuesday, May 13, 2014

HUDUD : BERMULA DI KELANTAN, LAKSANA DI TERENGGANU

Ketidakstabilan politik di Terengganu masih belum tahu dimana hujungnya. Drama dan sandiwara UMNO/BN semakin terserlah. Duit dan RM menjadi penentu.


Mengikut laporan seorang sahabat yang bertugas di APMT, Terengganu, Ahmad Said masih berkeras untuk tidak menerima sebarang pelan damai dari UMNO. 

Ahmad Said dikhabarkan akan mengadakan sidang akhbar dan akan membuat kejutan dengan pengistytiharan menyokong PAS Terengganu. Sekaligus membolehkan PAS memebentuk kerajaan baru di Terengganu. Jika ini berlaku, maka kemenangan ini adalah berkat doa rakyat dan pembalasan Allah ke atas UMNO.

Unit Amal melihat, jika PAS membentuk kerajaan hari ini, maka sudah tentulah Hukum Hudud akan dapat dilaksanakan keesokan harinya. Perjuangan menegakkan hukum Allah swt bermula di Kelantan tetapi pelaksanaannya adalah di Negeri Terengganu Darul Iman. 

Jika kita lihat hari ini, ramai dikalangan puak anti Hudud ini menggunakan hujah bahawa terdapat perbezaan antara Hudud Kelantan dengan Hudud Terengganu. Maka mereka berhujah bahawa Hudud Terengganu adalah yang paling sesuai dan paling lengkap. Ini hujah mereka kerana mereka tahu Terengganu tidak di perintah PAS. Tetapi doa mereka dimakbulkan Allah, tanpa angin ribut taufan kepimpinan UMNO Terengganu hancur sekelip mata. Maka PAS adalah parti yang paling layak memerintah Terengganu pada hari ini.

Unit Amal mendoakan agar Allah swt membuka pintu hati Ahmad Said dan Ghazali Taib untuk bersama - sama PAS dan membangunkan Terengganu dengan cara Islam.

"ALLAH PELIHARAKANLAH TERENGGANU"



No comments:

Post a Comment