Monday, December 30, 2013

AKU PUN BENCI AMENO

Seminggu dua ini aku membaca keluhan para sahabat "Tentera Maya Umno Perdana Menteri" (merujuk Piagam Janda Baik) yang mereka luahkan sama ada diruang maya(fb/tweeter) atau sesama sendiri dalam group WhatsAp atau Blackberry.



Rata rata MEREKAmengeluh tentang persiapan untuk menghadapi penggal baru persekolahan 2014 anak masing masing yang masih belum mampu MEREKA sediakan.Minggu ini merupakan minggu terakhir untuk kebanyakan MEREKA melakukan nya dan jalan nya nampak makin buntu bila disaat saat akhir ini WANG yang dicari masih belum ketemu lagi.

Diakhir setiap keluhan,ayat yang terpacul..."Inilah nasibnya menjadi Tentera Maya Umno..tidak dipedulikan pemimpin kecuali bila mereka (pemimpin Umno) memerlukan khidmat kita...".

Membaca keluhan rakan rakan yang rasa diri MEREKA tersisih dari perhatian pucuk pimpinan Umno setelah tidak diperlukan lagi sapertimana mereka diperlukan sebelum menghadapi PRU13 dan Pemilihan Umno 2013,hanya mengesahkan satu hal saja tentang Umno...MEREKA MEMANG HARAMJADAH!

Pada aku yang dah biasa DIHARAMJADAHKAN PEMIMPIN UMNO sejak bertahun tahun hal begini bukanlah perkara yang baru aku hadapi sejak menjadi blogger,jadi dah tak menjadi KUDISpada aku.

Cuma sejak selesai Persidangan Umno 2013 yang lalu baru aku benar benar bertekad tidak akan menganggap diri aku ini sebagai BLOGGER PRO UMNO lagi setelah melihat dan melalui "layanan istimewa" yang diberikan oleh UMNO kepada kononnya TENTERA MAYA UMNO yang "diiktiraf " Presiden mereka yang juga Perdana Menteri.

Cuma pada sahabat sahabat yang aku sebutkan diatas mungkin REALITI tidak diperdulikan ini agak payah untuk MEREKA telan setelah bertahun tahun berjuang dialam maya untuk Umno.

Mungkin mereka masih lagi mendambakan sikap KEPEDULIAN Pemimpin Umno terhadap kebajikan mereka dalam waktu aman sebelum tiba waktu perang ini.Tapi aku rasa itulah REALITI sebenar tentang sikap kebanyakan Pemimpin Umno dan jika korang terus mengharap keperihatinan mereka terhadap kebajikan korang...takut korang mati tegak mengharap.Jadi usahakanlah cara lain...itu nasihat terbaik aku.

Kelak...

Akan ada suara sumbang BLOGGER JUTAWAN KAYA RAYA yang mengherdik korang semua dengan pertanyaan..."Ada sesiapa Pemimpin Umno yang suruh korang jadi blogger,facebooker,tweeterist selama ini....ada?Kalau ada pergi cari diaorang (Umno) yang suruh korang buat semua ini !..."

"Kalau tak ada buat apa nak bising bising salahkan Umno !!!...",herdik dia lagi.

Betul jugak apa yang Blogger Kaya Raya ini kata pada korang (aku sekali lah tu).Bukan Umno yang panggil kita berjuang untuk mereka tapi kita yang terhegeh hegeh kononnya nak membela Alif Ba Ta...jadi kalau terasa sakit dan pahit tanggunglah sendiri,nak salahkan Umno dan Pemimpinnya nak buat apa!

Kita patut jadikan Blogger Jutawan Kaya Raya ini sebagai idola dan ikon kita untuk berjaya dalam karier kita dialam maya macam dia.Tenguk setiap masa dia update kejayaan dan rezeki yang baru diperolehinya melalui status dia di FB.Itu yang patut kita contohi...bukan komplen komplen komplen...

Cuma...

DIA BELUM BAGITAHU DAN KONGSI DENGAN KITA "KAEDAH"DAN "SUMBER" DIA TETIBA JADI KAYA RAYA DAN "BERJAYA"...itu je.

Jadi sementara dia berfikir sama ada nak kongsi dengan kita "kaedah" dan "sumber" tu,apakata...

Korang semua pergi jual air tebu ke...buka warung nasi lemak ke...untuk cari rezeki yang HALALbagi makan anak bini korang.

Kalau nak mudah sumber yang HARAM apakata kita jadi BAPAK AYAM kat Pekan Danok.sebab aku dengar ramai bapak bapak ayam yang mati baru baru ini bila Danok kena bom...keh keh keh.

What says you brothers...?

Sementara korang cari modal nak beli mesin air tebu apakata baca kisah antik mengenai isu yang sama yang pernah dikeluarkan tahun 2010 dulu yang diperkatakan oleh Dato Zaini Hassan, Penolong Ketua Pengarang Utusan Malaysia waktu itu http://asreeaziz.blogspot.com/2010/11/aku-benci-umno-kata-seorang-penulis.html

AKU CILOK DARI AKU PEDULI APA
HIDUP APA
HIDUP APA
HANCUR GOMO
HANCUR GOMO
HANCUR AMENO