Wednesday, May 27, 2015

KENAPA DAP SERANG PRESIDEN PAS?

Gambar sekadar hiasan

Sejak akhir - akhir ini, DAP sangat berperanan 'menembak' Presiden PAS Tuan Guru Hj Hadi Awang. Apakah yang mereka marah sangat dengan Tuan Guru Presiden? Tiada pula dilihat Tuan Guru Presiden menyerang DAP. Jadi apa yang mereka tidak puas hati? Apa agenda mereka?

Terbaru Lima soalan Setiausaha Agungnya Lim Guan Eng yang mempertikaikan Tuan Guru Presiden. Lim Guan Eng seolah-olah mempunyai agenda menyerang peribadi Tuan Guru Presiden menjelang Muktamar PAS 2015 nanti. Lim Guan Eng mahu jatuhkan kredibiliti Tuan Guru Presiden. Lim Guan Eng mahu mewujudkan persepsi buruk terhadap Presiden. Lim Guan Eng mahu Presiden dikalahkan dalam pemilihan nanti.

Jelas lagi nyata, Lim Guan Eng begitu takut dengan Tuan Guru Presdien, seboleh-bolehnya dia tak mahu deal lagi dengan Tuan Guru Presiden. Lim Guan Eng mahu berurusan dengan Presiden PAS yang boleh di cucuk hidungnya, yang boleh ikut kehendak DAP, yang boleh mengikut telunjuk DAP untuk membatalkan pelaksanaan Hudud.

Itulah yang dimahukan Lim Guan Eng dan DAP. Mereka mahu 'murtad'kan PAS dengan cara membeli pemimpin dengan kuasa dan wang.

Ingatan untuk Lim Guan Eng, pemimpin PAS bukan semuanya macam Abang Mat yang kamu boleh timbus dengan wang dan jawatan.

Lim Guan Eng jangan buat perangai gangster dalam Pakatan. Kamu bayar gangster untuk hidup, tapi kami Unit Amal akan berjihad bermati-matian untuk mempertahankan pemimpin Islam kami dan agama kami. Kami lakukan PERCUMA. Ini sekadar ingatan untuk Lim Guan Eng dan mana-mana pemimpin DAP atau sesiapa yang cuba merosakkan dan menjahanamkan PAS dan Islam.

Berikut adalah soalan bodoh yang ditanya oleh sibodoh.

Lima soalan yang diberikan Guan Eng itu adalah mengapa Abdul Hadi:

1. Memungkiri komitmen Pas kepada Dasar Bersama Pakatan dan jaminan peribadinya kepada pimpinan pakatan?

2. Menyatakan sokongan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di tengah kemelut skandal RM42 bilion 1MDB (1Malaysia Development Berhad)?

3. Mahu mewujudkan ‘kerajaan perpaduan’ bersama UMNO?

4. Enggan menyatakan sokongan kepada Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dalam Pilihan Raya Kecil Permatang Pauh baru-baru ini?

5. Mengisytiharkan bahawa menjadi kewajipan umat Islam untuk menyatakan kemarahan terhadap DAP kerana membantah undang-undang hudud, tanpa menyebut tentang orang Islam lain, orang bukan Islam, serta rakyat Sabah dan Sarawak yang turut membantah undang-undang hudud?

No comments:

Post a Comment