Wednesday, May 28, 2014

PAS RAKAM RASA SEDIH ATAS KEMANGKATAN SULTAN PERAK

TELUK INTAN: PAS Negeri Perak melahirkan rasa sedih dan dukacita dengan kemangkatan Sultan Perak, Sultan Azlan Muhibbuddin Shah ibni almarhum Sultan Yussuf Izzuddin Shah jam 1.30 petang tadi.

Pesuruhjaya PAS negeri, Razman Zakaria (gambar)menyifatkan, kemangkatan Tuanku Sultan adalah satu kehilangan yang sangat besar bagi rakyat khususnya rakyat negeri Perak.

"Almarhum banyak berjasa kepada rakyat negeri Perak di sepanjang pemerintahannya bermula tahun 1989 hingga ke hari ini.

"Barisan kepimpinan PAS Negeri Perak serta seluruh ahli merakamkan ucapan takziah kepada seluruh keluarga serta Almarhum dan berharap agar semuanya tabah dalam menghadapi dugaan ini," katanya kepada Harakahdaily hari ini.

Razman menjelaskan, PAS Perak ternyata akan merasai pemergian Tuanku yang sangat bersungguh-sungguh dalam pemerintahannya selama 30 tahun bagi memastikan keharmonian dan kesejahteraan rakyat terbela.

Oleh yang demikian, beliau berkata, bagi menghormati pemergian Almarhum Tuanku, dengan ini PAS Perak mengumumkan akan menangguhkan segala aktiviti parti di semua peringkat di seluruh negeri termasuklah kempen daripada PAS di Pilihan Raya Kecil (PRK) Teluk Intan hingga selesai majlis pemakaman.

Jelas beliau, segala program yang telah dijadualkan serta diatur akan ditukarkan menjadi majlis tahlil bagi menghormati kemangkatan Tuanku.

"Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas roh baginda, kami mendoakan agar Allah mengampuni segala dosa dan menerima semua amalan baiknya dan merahmatinya di alam barzakh," jelasnya lagi. - HARAKAHDAILY 28/5/2014

Sunday, May 25, 2014

PIALA THOMAS : SATU LAGI KEGAGALAN KJ

Skuad Piala Thomas negara mempamerkan aksi longlai tanpa semangat untuk tunduk kepada pasukan bukan pilihan Jepun. Dalam pertarungan lebih kurang 6jam, Malaysia tewas 2-3 kepada Jepun yang tidak langsung di beri harapan merangkul piala berprestij tersebut.

Edisi 2014 ini menyaksikan Malaysia melepaskan peluang keemasan menamatkan kemarau 22 tahun tanpa Piala Thomas, tatkala lawan yang ditemui sepatutnya menjanjikan peluang terbaik untuk membawa pulang piala tersebut ke bumi Malaysia.

Kegagalan ini dilihat sebagai kegagalan Kementerian Belia & Sukan untuk memberi tumpuan yang sepatutnya terhadap sukan badminton negara. Jika kita imbau kembali, Menteri Belia & Sukan tidak pernah sekali pun menyebut sebarang pelan kementerian tersebut untuk membangunkan semula sukan badminton yang sebenarnya adalah sukan utama negara.

Kegagalan ini juga perlu menjadi bukti kepada kepimpinan Najib untuk menyingkirkan Menteri Belia & Sukan iaitu Khairy Jamaluddin. KJ telah gagal menyumbang kepada pembangunan sukan negara. Tahun 2014 sudah pun menghampiri setengah tahun tetapi tiada sebarang pencapaian sukan yang boleh dibanggakan oleh Malaysia samada diperingkat Asia Tenggara, Asia mahupun peringkat dunia. Jika KJ dibiarkan terus Malaysia akan terus tenggelam dipersada antarabangsa.

Apa yang lebih meluat dan menjengkelkan, watak KJ tiba - tiba muncul apabila Malaysia layak ke peringkat akhir. KJ memang suka menangguk di air keroh. Jika menang semalam, maka KJ lah akan dilihat sebagai hero yang menyokong penuh sukan badminton. 

Sebaliknya, dimana KJ diwaktu Malaysia terkial - kial dalam peringkat kumpulan? Dimana KJ tatkala skuad negara di lihat tidak mempunyai ruang dalam temasya kali ini? KJ langsung tidak mempedulikan sukan badminton negara. KJ hanya menteri cabuk yang mencari populariti. Ini kah dia orang yang mahu menjadi Perdana Menteri? Orang seperti KJ ini patut di ludah sahaja mukanya.


  

Thursday, May 22, 2014

MELAYU UMNO : CELAKA & MENCELAKAKAN


Insiden sekumpulan orang melayu UMNO menyerbu masuk dalam DUN Penang semalam, adalah satu kejadian yang memalukan kepada negara ini dan institusi berparlimen itu sendiri - DUN adalah 'parlimen' bagi peringkat negeri.

Hanya kerana digelar celaka oleh ADUN Seri Delima, RSN Rayer, mereka tergamak mencemarkan dewan yang mulia tersebut dengan aksi-aksi samseng yang memualkan kepada sesiapa juga yang melihatnya.

Aksi seperti itu sekadar membenarkan kata Rayer bahawa UMNO memang sebuah parti celaka.  Di dalam negara yang memberikan hak kebebasan bersuara kepada semua orang untuk  bercakap apa sahaja, Rayer berhak berkata begitu kepada UMNO.

Melayu Penang didikan UMNO yang berlagak samseng semalam itu patut tahu sebelum membuat keputusan untuk merempuh masuk ke dalam dewan yang sedang bersidang.  Bawa aksi tak bertamadun membuktikan bahawa UMNO mendidik Melayu Penang untuk mengikut undang-undang rimba.

Jauh sangatlah tarafnya berbanding dengan Melayu yang sokong DAP.  Dikatakan di Penang ini, kalau perangai macam orang asli, Melayu UMNO lah tu (atau atas pagar), kalau perangainya elok sikit, itu Melayu DAP.

Lagipun, bangunan DUN itu bukan mak bapak UMNO yang punya, itu adalah milik kerajaan Pakatan Rakyat DAP.  Selama UMNO/BN memerintah Penang pun, tidak pernah sekali bangunan itu diceroboh sesuka hati seperti sekarang.

Sebaik DAP dan Pakatan Rakyat mengambil alih, tak sampai pun 2 penggal, UMNO sudah hantar samseng mereka untuk buat kacau di bangunan tersebut, semasa sidang sedang berlangsung pulak tu.

Bagaimana wakil-wakil rakyat nak bersidang dengan baik kalau orang luar sesuka hati masuk untuk membuat kacau.  Ada pengawal keselamatan (majoriti Melayu) pun tak boleh diharap, seharusnya mereka ini digantikan dengan pengawal berbangsa lain.

Jadi wajarlah untuk Ketua Menteri Penang, Lim Guan Eng hari ini mengarahkan polis untuk mengawal bangunan tersebut dan meletakkan sekurang-kurangnya 3 orang anggota komando polis (UTK) untuk mengawal keselamatan Rayer kemana sahaja dia pergi, termasuk ke tandas atau bersembahyang di kuil.

Ini bagi mengelakkan samseng upahan UMNO bertindak lebih ganas ke atas ADUN yang sangat disayangi rakyat Penang itu kerana aktif membantu rakyat, terutama yang menghadapi masalah dalam bidang undang-undang.

Memang kita tahu Rayer boleh melindungi dirinya sendiri, tapi lebih baik polis yang mengawal beliau kerana memang itu kerja polis pun.


Wednesday, May 21, 2014

LANTIK MAHATHIR : MALAPETAKA KEPADA PROTON DAN RAKYAT

Pelantikkan Mahathir sebagai Pengerusi Proton akan meneyebabkan malapetaka yang lebih dahsyat kepada Proton dan industri automobil negara. Ia seterusnya akan terus membebankan rakyat untuk memiliki kenderaan nasional yang lebih berkualiti pada harga yang lebih murah.

Rakyat sedia maklum kegagalan Proton menyediakan kenderaan yang lebih berkualiti dengan harga rendah adalah akibat daripada campur tangan Mahathir. Mahathir telah menggunakan pengaruhnya untuk memaksa Proton menerima beberapa vendor yang merupakan kroni Mahathir. Proton tidak mampu untuk memilih vendor yang lebih berkualiti sebaliknya terpaksa menerima vendor yang telah di arahkan Mahathir.

Rakyat juga sedia maklum, Proton terpaksa menanggung hampir RM 500 juta beban hutang akibat daripada kerugian MV Agusta, sebuah syarikat permotoran dari Itali yang di ambil alih oleh Proton. Siapakah yang begitu 'gila' untuk memaksa Proton mengambil alih perniagaan yang merugikan? Individu itu tidak lain tidak bukan ialah Mahathir Mohammad.

Kesannya, Proton masih menanggung kerugian tersebut hingga hari ini.

Apakah rasional melantik Mahathir sebagai Pengerusi Proton? Apakah Mahathir mempunyai kemahiran kejuruteraan? Apakah Mahathir mempunyai pengaruh dalam industri automobil dunia yang mampu melonjakkan nama Proton?

Atau Proton sekali lagi menjadi 'kambing hitam' untuk Syed Mokhtar membayar budi baik Mahathir terhadapnya.

Polisi dan pendekatan Mahathir nanti akan lebih menjurus kepada permainan 'silap mata' bukannya satu pendekatan ke arah memajukan pemilikan teknologi oleh Proton.

Apapun, Mahathir sudah dianggap sebagai tidak kompetetif dalam industri automobil negara. Mahathir akan membawa lebih banyak malapetaka kepada Proton berbanding memberi kesan yang lebih positif.

Tuesday, May 20, 2014

PANDA : UMNO GUNAKAN UNTUK DIVERT ISU?

Apakah kita sangat memerlukan Panda sekarang? Apakah Panda ini akan mengurangkan hutang negara yang mencecah RM 700 Billion? Apakah Panda ini akan membantu menurunkan tarif elektrik? Adakah Panda ini akan menyelesaikan masalah rasuah & ketirisan dikalangan menteri UMNO/BN?

Persoalan mengapa Panda bukan sahaja berlegar di benak fikiran Unit Amal, tetapi juga menjadi tanda tanya rakyat apakah fungsi Panda tersebut. Apakah kerana Rosmah sangat menyukai panda tersebut sehingga menyebabkan Najib sanggup membelanjakan wang rakyat untuk memuaskan hati isterinya?


Alasan yang Najib beri adalah tanda hubungan diplomatik antara Malaysia - China. Alasan paling bodoh dari seorang Perdana Menteri yang bodoh. Kalau itulah alasannya, maka selepas ini kita juga perlu menerima Singa dari Afrika, kita harus terima Kangaroo dari Australia, kita harus terima Penguin dari Kutub Utara. Maka Malaysia akan menjadi habitat kepada segala jenis binatang di dunia. Hebatnya kepimpinan Najib.

Tahukah anda Panda ini akan berada di Malaysia selama 10 tahun. Kos tahunan bagi 2 ekor Panda ini mencecah RM 10juta yang mana boleh membina 250 buah rumah berharga RM 40,000. Kalau 10 tahun boleh bantu 2,500 keluarga untuk dapat rumah. 

Inilah kerajaan Najib, "Rakyat ditipukan, Panda diutamakan"     

UNIT AMAL PAS : TAKZIAH ATAS KEMANGKATAN TUNKU ANNUAR

Unit Amal PAS merakamkan ucapan takziah di atas kemangkatan Tunku Bendahara Kedah yang juga merupakan Pengerusi Jemaah Pemangku Raja Negeri Kedah, Yang Teramat Mulia Tunku Annuar Ibni Almarhum Sultan Badlishah.

"Ucapan takziah khusus kami zahirkan kepada ke bawah DYMM Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong yang telah kehilangan adinda tercinta. Ahli-ahli PAS berkongsi kedukaan dengan kaum kerabat dan keluarga Almarhum."

Pemergian Almarhum Tunku Anuar adalah berita yang sangat mengejutkan seluruh rakyat jelata. Lebih-lebih lagi bagi kami, kepimpinan dan ahli-ahli PAS yang merasai sentuhan jasa bakti baginda sewaktu menaungi kerajaan negeri Kedah di bawah pimpinan Almarhum Tan Sri Ustaz Azizan Abdul Razak dahulu. Baginda sangat mengambil berat setiap pelaksanaan program anjuran kerajaan negeri dan pro aktif dalam memberi cadangan membina.

Kami menyifatkan Almarhum Tunku Anuar adalah pemimpin yang sangat istimewa di mata dan hati rakyat. Pemergian beliau adalah kehilangan besar kepada negeri Kedah.

Semoga Allah SWT mencucuri rahmat ke atas roh Almarhum Tunku Anuar serta ditempatkannya dalam kalangan orang yang beriman dan mendapat kesejahteraan berkekalan.

Unit Amal akan menyertai satu majlis tahlil khas untuk Almarhum pada 23 Mei 2014, selepas solat Maghrib di Madrasah Islahiah Diniah, Memali, Baling.

PRK P076 : SPR SABOTAJ DYANA

TELUK INTAN: Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dilaporkan tidak mahu mengiktiraf Borang 14 Pilihanraya Kecil (PRK) Parlimen Teluk Intan. Ini adalah cara yang paling kotor SPR untuk mensabotaj DAP dan Pakatan Rakyat.

Ejen calon kepada Dyana Sofya, Howard Lee Chuan How berkata, perkara itu dimaklumkan pihak SPR dalam satu taklimat kepada ejen calon kelmarin dengan menyatakan mereka tidak mahu mengesahkan borang 14 tersebut.

Beliau yang juga Adun Pasir Pinji berkata, tindakan tersebut sama sekali tidak munasabah kerana borang 14 penting untuk mengisi keputusan PRK selepas pengiraan dibuat ke atas setiap undi.

“Borang 14 adalah penyata pengundian selepas pengiraan undi. Selepas pengiraan, jumlah undian perlu dicatit ke dalamnya. Contohnya jika DAP dapat 200 undi dan BN 100 undi, ia perlu dicatit, ejen kemudian akan mendapat satu salinan.


“Jadi jika borang kepada ejen calon tidak disahkan, tentunya akan timbul keraguan mengenai keputusan pengiraan,” katanya dipetik Roketkini.

Katanya, SPR juga memaklumkan, setiap keputusan rasmi adalah berdasarkan salinan yang berada di tangan mereka.

“Pegawai SPR itu turut mengatakan kepada saya kalau ada keraguan, failkan petisyen saja.

“Mengapa tidak mahu perakui Borang 14? Apakah mereka mempunyai agenda lain," soalnya seperti dipetik lidah rasmi parti itu. - HARAKAHDAILY

Sunday, May 18, 2014

PRK 076 : HARAM UNDI DYANA SOFEA

Pilihanraya Kecil P076 Teluk Intan menyaksikan pertembungan satu lawan satu antara DAP dengan BN.

DAP secara sah telah mengetengahkan calon Melayu - Islam iaitu Dyana Sofea sebagai wakil partinya di Teluk Intan.

Apa yang menjadi kehairanan Unit Amal adalah Dyana dalam usaha melobi tempatnya dalam DAP sanggup mengeluarkan kenyataan tidak menyokong Hudud, semata - mata mahu mendapat perhatian kepimpinan DAP dan juga pengundi Cina di Teluk Intan.

Walau bagaimanapun, Unit Amal melihat ini adalah hasil didikan UMNO/BN berikutan ibu Dyana adalah ahli dan penyokong tegar UMNO. Pastilah Dyana telah dimomokan dengan cerita karut UMNO tentang Hudud.

Sebagai orang Islam, Unit Amal menyeru seluruh pengundi Islam di Teluk Intan agar tidak memberi undi kepada mereka yang menentang hukum Allah swt. Janganlah kita menjadi sebahagian dari ahli neraka hanya kerana kita mahukan dunia. Na'uzbillah minzalik.

Kepada petugas Unit Amal yang berada di Teluk Intan, ingatlah jangan kamu pesongkan akidah kamu semata - mata kepentingan politik. Berundurlah, biarkan DAP dengan jenteranya. Tanpa Unit Amal disana pun DAP akan tetap mempertahankan Teluk Intan.

Unit Amal hanya menyeru kepada kebaikan, berpesan - pesan kepada sahabat yang dikasihi agar kita dijauhi dari kemurkaan Allah swt. In Sha Allah.

   

Tuesday, May 13, 2014

HUDUD : BERMULA DI KELANTAN, LAKSANA DI TERENGGANU

Ketidakstabilan politik di Terengganu masih belum tahu dimana hujungnya. Drama dan sandiwara UMNO/BN semakin terserlah. Duit dan RM menjadi penentu.


Mengikut laporan seorang sahabat yang bertugas di APMT, Terengganu, Ahmad Said masih berkeras untuk tidak menerima sebarang pelan damai dari UMNO. 

Ahmad Said dikhabarkan akan mengadakan sidang akhbar dan akan membuat kejutan dengan pengistytiharan menyokong PAS Terengganu. Sekaligus membolehkan PAS memebentuk kerajaan baru di Terengganu. Jika ini berlaku, maka kemenangan ini adalah berkat doa rakyat dan pembalasan Allah ke atas UMNO.

Unit Amal melihat, jika PAS membentuk kerajaan hari ini, maka sudah tentulah Hukum Hudud akan dapat dilaksanakan keesokan harinya. Perjuangan menegakkan hukum Allah swt bermula di Kelantan tetapi pelaksanaannya adalah di Negeri Terengganu Darul Iman. 

Jika kita lihat hari ini, ramai dikalangan puak anti Hudud ini menggunakan hujah bahawa terdapat perbezaan antara Hudud Kelantan dengan Hudud Terengganu. Maka mereka berhujah bahawa Hudud Terengganu adalah yang paling sesuai dan paling lengkap. Ini hujah mereka kerana mereka tahu Terengganu tidak di perintah PAS. Tetapi doa mereka dimakbulkan Allah, tanpa angin ribut taufan kepimpinan UMNO Terengganu hancur sekelip mata. Maka PAS adalah parti yang paling layak memerintah Terengganu pada hari ini.

Unit Amal mendoakan agar Allah swt membuka pintu hati Ahmad Said dan Ghazali Taib untuk bersama - sama PAS dan membangunkan Terengganu dengan cara Islam.

"ALLAH PELIHARAKANLAH TERENGGANU"



Monday, May 12, 2014

PANAS : PAS BAKAL BENTUK KERAJAAN DI TERENGGANU!

Berita perletakkan jawatan Menteri Besar Terengganu sudah terjawab malam ini. Lebih menggemparkan, bekas Menteri Besar YB Ahmad Said (DUN KIJAL) mengisytiharkan keluar UMNO dan diikuti oleh YB Ghazali Taib (DUN AJIL).



Tindakan ini telah menyebabkan kedudukan kerusi bagi Dewan Undangan Negeri Terengganu adalah 15 BN, 15 PAS dan 2 Bebas. Unit Amal difahamkan terdapat tidak kurang dari 5 ADUN BN akan mengikuti langkah Mat Said seterusnya menggoncang kedudukan BN di Terengganu.

PAS sudah bersiap sedia untuk mengambilalih tampuk pemerintahan kerajaan negeri berikutan pergolakan politik BN Terengganu. Jika kesemua 7 ADUN Bebas tersebut memberi sokongan kepada PAS maka PAS layak untuk membentuk kerajaan baru.

Jika ini terjadi maka YB Ahmad Razif Abdul Rahman akan mencatat sejarah sebagai Menteri Besar Paling Sekejap di dunia.

Tragedi Perak kini berulang di Terengganu, dahulu UMNo membayar untuk meruntuhkan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak, kini di Terengganu kegilaan merebut kuasa antara mereka telah menghancurkan kuasa mereka. Janji Allah itu pasti.

Tragedi 13 Mei juga kembali kepada UMNO!

MAT SAID PATUT SERTAI PAS

Desas - desus Menteri Besar Terengganu dipaksa meletakkan jawatan semakin jelas hari ini apabila Draf Kenyataan Media Pejabat Perdana Menteri tersebar di media WhatsApp dan Telegram dikalangan rakyat.

Unit Amal merasakan Ahmad Said telah menjalankan tugasnya dengan baik dan kini mempunyai kuasa penentu masa depan politik Terengganu. 

Unit Amal mencadangkan agar Ahmad Said menyertai PAS bersama seorang lagi ADUN bagi membolehkan beliau kekal sebagai Menteri Besar di bawah pentadbiran PAS.

Ini adalah jalan terbaik untuk memberi pengajaran kepada UMNO/BN yang kelihatan semakin rakus menguasai Terengganu dan kekayaannya.

Pemecatan Ahmad Said secara halus ini adalah agenda dikalangan ahli UMNO Terengganu yang mahu membolot kekayaan negeri ini kerana pentadbiran Ahmad Said sangat tidak membenarkan penyelewengan dan sentiasa mengutamakan rakyat berbanding kroni jahat UMNO.    

Wednesday, May 7, 2014

PRK P076 TELUK INTAN

Pilihan raya kecil parlimen Teluk Intan akan diadakan pada 31 Mei ini manakala hari penamaan calon ditetapkan pada 19 Mei, kata Pengerusi Suruhanjaya Piliha Raya Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof.


Pilihan raya kecil itu, yang keenam selepas pilihan raya umum, diadakan selepas kematian wakil rakyat dari DAP Seah Long Peng, 48, pada 1 Mei kerana barah.

Kempen pilihan raya kecil parlimen itu selama 12 hari - enam hari selepas pilihan raya kecil parlimen Bukit Gelugor berakhir pada 25 Mei.

KJ : MENTERI TIADA' VALUE ADDED' : SINGKIRKAN!

Semalam kecoh satu Malaya berikutan keputusan Kabinet untuk menghapuskan kolum 'Bangsa' dalam borang - borang agensi kerajaan. Kolum 'Bangsa' ini diputuskan untuk dihapuskan kerana ia tiada nilai tambah atau boleh dirumuskan sebagai tidak mempunyai apa-apa fungsi. Kolum 'Bangsa' ini lebih menjurus kepada sifat rasis antara kaum dan merenggangkan hubungan antara kaum yang semakin retak dek kepimpinan Najib Razak.

Unit Amal untuk pertama kalinya sangat bersetuju dengan keputusan kabinet ini. Malah Unit Amal juga mahu mendesak kepimpinan Najib untuk menyingkirkan sebarang perkara yang dilihat sebagai tiada 'value added'. Ada banyak lagi perkara-perkara yang tiada 'value added' ini tetapi masih kekal dilaksanakan oleh kepimpinan Najib. Misalnya Sistem Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) yang langsung tidak memacu sistem pendidikan negara ke arah yang lebih baik.

Unit Amal juga melihat Kabinet Najib hari ini juga ramai di angggotai oleh kalangan mereka yang tidak menyumbang kepada 'value added' sama ada kepada negara atau rakyat atau kepimpinan Najib sendiri. Menteri tiada 'value added' ini bukan sahaja tidak menjalankan tugasnya dengan baik malah suka pula menjaga tepi kain kementerian lain. 

Menteri tiada 'value added' ini suka mencari populariti pada tempat dan masa yang tidak betul. Menteri tiada 'value added' ini juga dengan sombongnya sanggup bergaduh sama ada dengan Institusi Beraja mahupun dengan individu biasa seperti Raja Bomoh. Ini jelas menunjukkan Menteri seperti ini hanya merosakkan negara dan merendahkan martabat kepimpinan yang di amanahkan oleh rakyat.



Menteri yang dimaksudkan tidak lain tidak bukan adalah Menteri Belia & Sukan iaitu Khairy Jamuludin. Unit Amal mendesak Najib untuk menyingkirkan KJ dalam masa terdekat kerana dia langsung tidak menunjukkan kebolehan memimpin sebaliknya KJ hanyalah seorang yang mementingkan kuasa dan pangkat semata - mata. 

Buktinya? Mudah. Cuba lihat sejak KJ memimpin Kementerian Belia & Sukan. Apakah sukan yang dapat mengangkat nama negara? Banyak sukan yang dahulunya didominasi Malaysia tetapi semakin tenggelam di arena dunia. Sukan Squasy misalnya, pencapaian negara semakin merudum sebenarnya. Dulu Nicole Ann David adalah juara terulung dan tidak terkalah tapi baru-baru telah tewas mengejut di tangan pemain tidak ternama.

Cuba lihat pencapaian Malaysia di Sukan SEA. Pasti ramai yang sedar bahawa kita tidak mencapai yang disasarkan. 

KJ Must Go! No Value At All! 

Tuesday, May 6, 2014

MAT SABU CALON TERBAIK DI P051 BUKIT GELUGOR

Berdasarkan analisa serta jangkaan Unit Amal, PAS adalah parti paling sesuai untuk mewakili Pakatan Rakyat bagi kerusi Pilihanraya Kecil P051 Bukit Gelugor, Pulau Pinang.

Semua maklum bahawa kerusi ini adalah kerusi tradisi DAP dan melihat ia adalah keterlaluan untuk DAP tunduk dan memberi laluan kepada PAS sedangkan majoriti pengundi adalah pengundi Cina dan Bukan Islam.

Walau bagaimanapun, Unit Amal mempunyai sudut pandang serta asas kukuh untuk mencalonkan wakil dari PAS.

Jika DAP bersetuju untuk memberi laluan kepada PAS di PRK Bukit Gelugor, maka calon terbaik tentulah Tuan Haji Mohammad Sabu selaku 'ayam sabung' PAS menentang calon BN pada 25 Mei kelak.


Berikut adalah analisa Unit Amal : Kenapa PAS & Mat Sabu?
1. Bukit Gelugor mempunyai lebih kurang 82,042 orang pengundi dan 75% adalah pengundi Cina. Ini akan mematahkan semangat BN untuk melawan seterusnya membunuh  moral jentera BN untuk berhabis - habisan di Bukit Gelugor.

2. Bukit Gelugor akan menjadi cermin kepada seluruh pelosok negara bahawa Pakatan Rakyat tetap ampuh dengan serangan UMNO/BN dalam isu Hudud.

3. Bukit Gelugor merupakan 'acid test' terbaik untuk mengekalkan ukhwah dalam Pakatan Rakyat yang pada masa kini di gembar - gemburkan oleh media proksi UMNO/BN sebagai lemah dan retak yang menanti belah.

4. Mat Sabu adalah individu terbaik dan boleh dianggap sebagai 'super sub' kepada mendiang Karpal Singh. Karsima dan ketegasan Mat Sabu adalah setanding hebatnya dengan mendiang.

5. Mat Sabu sangat terkenal dikalangan penduduk & pengundi di Pulau Pinang pada masa kini kerana beliau sangat rapat dan dipercayai oleh Ketua Menteri Pulau Pinang serta telah di lantik sebagai seorang penasihat  Perbadanan Air Pulau Pinang.

Unit Amal berjanji akan turun membantu calon Pakatan Rakyat di Bukit Gelugor nanti. KEMENANGAN SUDAH BERADA DALAM GENGGAMAN KITA. BUKIT GELUGOR ADALAH LANGKAH KE PUTRAJAYA!