Friday, September 12, 2014

#PENGKALANKUBOR : MASYARAKAT SIAM TUMPAT SOKONG PAS

Masyarakat Siam di Pengkalan Kubor menyatakan sokongan penuh terhadap calon PAS bagi Pilihanraya Kecil N01 Pengkalan Kubor. Sokongan tidak berbelah bahagi itu dapat ditunjukkan dengan kehadiran lebih 2,500 orang masyarakat siam dalam program Jalinan Mesra YAB Menteri Besar Kelantan & YB Dato Bentara Setia Tuan Guru Nik Aziz dengan Sami - Sami dan Masyarakat Siam Kg Jubakar Darat.

Rata - rata masyarakat siam yang ditemui menyatakan kebanggaan dan penghormatan tinggi terhadap Tuan Guru Nik Aziz dan menyatakan akan mengundi calon PAS dalam PRK Pengkalan Kubor pada 25 September ini.

Sokongan masyarakat siam kepada PAS pasti akan menyebabkan Umno/BN goyang dan goyah kerana selama ini masyarakat siam memberi kepercayaan kepada BN tetapi undi mereka kelihatan sia-sia belaka kerana sering dianaktirikan oleh Umno Kelantan.

Dalam program ini juga, Menteri Besar Kelantan mengumumkan akan menyalurkan bantuan kepada seluruh wat dan rumah berhala di Kelantan. Kerajaan Kelantan akan memastikan semua rumah ibadat mendapat layanan sama rata seperti masjid - masjid di Kelantan.


PAS Kelantan melalui Menteri Besar dan Dato Bentara Setia Tuan Guru Nik Aziz juga sempat menyampaikan hamper kepada warga emas pengundi Pengkalan Kubor. 

Turut hadir dalam program tersebut ialah YB Kamaruddin Jaafar dan YB Dr Hatta Ramli.

No comments:

Post a Comment