Wednesday, July 2, 2014

SELANGOR BERI SEBULAN GAJI, NAJIB BERI RM500

Perdana Menteri Najib terpaksa mengumumkan bantuan khas aidilfitri sebanyak RM 500 kepada penjawat awam berikutan keputusan kerajaan negeri Selangor yang memberi bonus sebulan gaji kepada kakitangannya.
Walaupun ada pihak yang beranggapan bonus sebulan gaji oleh Selangor melalui kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim berbentuk 'talian hayat' untuk menyambung tugas sebagai Menteri Besar, tetapi kakitangan kerajaan negeri terlalu gembira kerana ia TIDAK PERNAH BERLAKU pada zaman UMNO dulu. Malah penjawat awam di Malaysia tidak pernah menikamati nilai bonus setinggi ini.

Keputusan memberikan bonus sebulan gaji ini adalah kerana prestasi kewangan negeri Selangor berada pada tahap yang sangat memberangsangkan.

Unit Amal juga melihat tindakan Najib yang mengumumkan bantuan khas ini sebagai tindakan terdesak untuk meraih populariti politik. 

Setakat ini, respon dari sahabat yang bukan kakitangan kerajaan negeri Selangor berasa 'iri hati' dan mempertikaikan kerajaan pimpinan Najib yang tidak mampu memberi bonus sebulan gaji kepada penjawat awam lain. Adakah kerana belum tiba masa PRU untuk Najib membelanjakan wang yang banyak bagi mendapatkan populariti? Atau kewangan negara tidak mengizinkan Najib memberi lebih dari RM 500?

Unit Amal meminta agar rakyat negeri Selangor terus memberi kepercayaan kepada kepimpinan Pakatan Rakyat kerana hanya Pakatan Rakyat yang memperjuangkan nasib rakyat.

Terima Kasih Selangor, kepada Najib sila cuba lagi!

No comments:

Post a Comment