Sunday, January 12, 2014

KETUA PEMUDA AMENO SUDAH SESAT

Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin percaya bahawa tindakan umat Islam mengikuti sambutan Krismas – seperti yang pernah disertainya sebelum ini – tidak akan menjejaskan akidah penganut agama tersebut.
Menteri belia dan sukan itu dalam ucapan hari Krismasnya menceritakan pengalaman beliau bersekolah di sekolah rendah Katolik di Jepun yang diuruskan mubaligh Katolik dari Kanada.
“Kami semua menyanyi dalam koir. Bila tiba Krismas, mereka yang bukan Kristian turut menyanyi lagu yang tidak berunsur keagamaan. Saya fikir beberapa kawan juga menyanyi lagu keagamaan tapi mendiamkan diri dalam ayat tertentu.
“Saya pergi ke rumah kawan untuk (merayakan) Krismas. Saya diberi hadiah. Ibubapa saya juga bersedia, jadi saya bawa hadiah bersama untuk diberi kepada tuan rumah.


“Semua ini tidak menjejaskan kepercayaan saya… tiada apa di sekolah Katolik saya yang boleh mencabar dan menurunkan iman saya!,” kata beliau.
Tambah Khairy, terdapat banyak tanda salib diletakkan di setiap bilik darjah malahan gurunya, Brother Raymond menggantung tanda salib yang besar di leher.
Keyakinan agama
Khairy berkata sekolahnya akan bermula dengan bacaan doa dan mereka yang tidak beragama Kristian seperti beliau akan menunduk hormat serta membaca Al-Fatihah.
“Saya menceritakan dengan ringkas pengalaman ini untuk tunjukkan betapa kita boleh mempunyai keyakinan terhadap kepercayaan sendiri. Jika kepercayaan anda kuat, tiada apa yang boleh buat anda kehilangan agama,” kata beliau.
============================
Anda tidak perlu hairan dengan fatwa baru Al Sheikh Khairy Jamaluddin al-Rembaui al-Most Wantedi ini. Memang inilah sikap baru Pemuda UMNO Malaysia. Pergi jahanam lah dengan fatwa JAKIM yang lembab dan tidak populis. Bosan ah.
Al Sheikh Khairy Jamaluddin al-Rembaui al-Most Wantedi mahu umat Islam jangan takut dengan Salib. Bawak bertenang. Kalau Ustaz Rani boleh selamba bercakap depan Salib, apa salahnya kalau Khairy nyanyi lagu koir?
Kita dalam PAS pun tak boleh nak marah dengan fatwa Al Sheikh kita ini. Pandangannya memang mantap.
Sekurang-kurangnya, sebagai seorang peminum tegar, Sheikh kita ini tidak berselindung dengan fahamannya. Ini baru #lifestyle bak kata Pemuda UMNO.
Kita semua kenal KJ. Dia memang ikon. Dengan pendirian yang sekular liberalis free thinker seperti ini, undi UMNO akan menjadi mantap dalam pRU akan datang.
Kita pun kena lebih kerap pergi gereja. Kalau boleh, kita buat tazkirah dan usrah dalam gereja. Barulah boleh lawan puak #lifestyle Pemuda UMNO ini.

No comments:

Post a Comment